Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου 2013

ΜΕΛΙΣΣΑ ΚΑΙ ΚΕΡΙ

Οι μέλισσες παράγουν το κερί από αδένες που βρίσκονται στην κοιλιά τους.

Με κερί φτιάχνουν τις κηρήθρες.


Ο άνθρωπος χρησιμοποιεί το κερί τους για να φτιάξει 

κεριά 

εικόνα: www.valentine.gr


και κεραλοιφές:

εικόνα: mommywiki.blogspot.gr

Για να δούμε τον τρόπο που φτιάχνεται μια κεραλοιφή, μπορούμε να μεταβούμε στην ιστοσελίδα:


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Παρατηρώντας μια κηρήθρα διαπιστώνουμε ότι αποτελείται από σχήματα με 6 πλευρές και 6 γωνίες.





εικόνα: www.melissocosmos.com


Το σχήμα αυτό λέγεται ΕΞΑΓΩΝΟ.


Ψάχνουμε να βρούμε στα παρακάτω αντικείμενα εξάγωνα:





Φτιάχνουμε εξάγωνα με ξυλάκια:



 Φτιάχνουμε εξάγωνα με βαζάκι και δημιουργούμε μια κηρήθρα.








Μαθαίνουμε τον αριθμό 6.






Βρίσκουμε περιπτώσεις που χρησιμοποιούμε το κερί
(εκκλησία, πάσχα, γενέθλια, γάμος, βάφτιση, όταν κοπεί το ρεύμα...)

Επισημαίνουμε πόσο επικίνδυνο είναι το παιχνίδι με τα κεριά.


ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Ανάβουμε ένα κερί και ζητάμε από τα παιδιά να κάνουν διάφορες προβλέψεις:

- Τι θα συμβεί αν το γείρω λίγο;
- Τι παθαίνει το λιωμένο κερί μόλις πέσει στο νερό;


- Τι θα συμβεί αν το αφήσω πολύ ώρα αναμμένο;
- Τι θα συμβεί αν το φυσήξω;
- Τι θα συμβεί αν περπατήσω γρήγορα κρατώντας ένα κερί;
- Με ποιον τρόπο μπορώ να σβήσω ένα κερί;

Στο σημείο αυτό τα παιδιά απάντησαν: με τον αέρα, με το νερό, χτυπώντας το μ' ένα ξύλο.
Τους δείχνουμε άλλον έναν τρόπο, που τα ξαφνιάζει:
σκεπάζοντάς το μ' ένα βάζο.



Ρωτώντας τα γιατί έσβησε το κερί, κάποιο απάντησε:
διότι δεν έχει αέρα.

Δίνουμε έμφαση στο γεγονός ότι το κερί από στερεό μετατρέπεται σε υγρό και μετά σε αέριο.



ΓΛΩΣΣΑ

Μαθαίνουμε να γράφουμε τη λέξη "ΚΕΡΙ"






Μαθαίνουμε το γράμμα Κ.





------------------------------------------------------------------------------




- πρόγραμμα "ακτίνες":




ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ:

Η αόρατη ζωγραφιά
Ζωγραφίζουμε με κερί. Δεν φαίνεται τίποτα!
Στη συνέχεια περνάμε τη ζωγραφιά μας με νερομπογιά: ΜΑΓΙΚΟ! Εμφανίζεται η ζωγραφιά που είχαμε κάνει με το κερί!!!


ΚΕΡΙ με ρολό κουζίνας:



ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ:


ΔΑΙΔΑΛΟΣ ΚΑΙ ΙΚΑΡΟΣ



ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ:

ΥΛΙΚΑ:


- Τα κεριά που έφτιαξαν τα παιδιά με ρολό.
- Υφάσματα για να μετατρέψουμε το κουκλοθέατρο σε σπηλιά.
- Πίνακες ζωγραφικής με θέμα "άνθρωπος με κερί"

Α' ΦΑΣΗ:

Ευαισθητοποιούμε το σώμα μας:
Περπατάμε με διάφορους τρόπους, προσέχοντας να μη "σβήσει" το κερί μας και να μην "καούμε"!
(περπατάμε χαρούμενα, απογοητευμένα...
περπατάμε σε έδαφος που κολλάει, γλιστράει...)


Φωτίζουμε με το κερί μας το χώρο και παρατηρούμε τι υπάρχει στους τοίχους, στο πάτωμα, στο ταβάνι.

Περπατάμε μαζί με κάποιο φίλο μας με διαφορετικούς τρόπους.

Ο αέρας σβήνει το κερί μας και κάποιος μας βοηθάει να το ανάψουμε.


ΧΑΛΑΡΩΣΗ:

Καθόμαστε γύρω από ένα κεράκι αληθινό και παρακολουθούμε το χορό της φλόγας του.


Ξαπλώνουμε και με το κερί μας δημιουργούμε διάφορα σχήματα στον αέρα.




Β' ΦΑΣΗ:

Ένας ένας μπαίνει στη σπηλιά και βλέπει κάτι που τον ενθουσιάζει ή φοβίζει ή στενοχωρεί.


Αφήνουμε τα κεριά μας κάτω και βαδίζουμε ανάμεσά τους.



Βάζουμε τα κεριά μας σ' ένα στεφάνι.
Καθένας λέει μία φράση, ό,τι του έρχεται στο μυαλό εκείνη τη στιγμή.


Μπαίνουμε ξανά στη σπηλιά, κι αυτή τη φορά βλέπουμε έναν πίνακα ζωγραφικής (διαφορετικό πίνακα ο καθένας).

Στο τέλος ο καθένας λέει τι του έκανε εντύπωση από τον πίνακα.


Γ' ΦΑΣΗ:

Χωριζόμαστε σε 2 ομάδες και κάθε ομάδα παρουσιάζει στην άλλη ένα δρώμενο
(τα παιδιά πλάθουν μια ιστορία, επιλέγουν ρόλους και τη δραματοποιούν).

Δ' ΦΑΣΗ:

Συζήτηση.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου