Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012

Η ΤΕΧΝΗ ΣΑΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙ : Miro

Κυκλοφορεί μια σειρά βιβλίων με τίτλο

Η ΤΕΧΝΗ ΣΑΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

στην οποία η συγγραφέας φτιάχνει παραμύθια χρησιμοποιώντας πίνακες γνωστών ζωγράφων.

Εμπνευσμένοι από τα βιβλία αυτά δημιουργήσαμε το δικό μας παραμύθι με κάποια έργα του ζωγράφου Miro.

Οι πίνακές του είναι ιδανικοί για να δουλέψουμε στο νηπιαγωγείο χρώματα και σχήματα και βέβαια για να αφήσουμε τη φαντασία μας να μας οδηγήσει μακριά.

Το δικό μας παραμύθι ξεκινάει με ένα μπαλόνι, αφού τις προηγούμενες μέρες ασχολούμασταν με τον αέρα.

Η υπόθεση περιληπτικά είναι η εξής:

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα κόκκινο μπαλόνι
που συνάντησε μια μαύρη τρύπα.
Όποιος μπει μέσα σε μια μαύρη τρύπα 
ταξιδεύει σε καινούργιους κόσμους.
Έτσι λοιπόν το μπαλόνι μπήκε μέσα σε μία μαύρη τρύπα και βρέθηκε σ' έναν υπέροχο κόσμο γεμάτο πλανήτες και αστέρια.




Επισκέφτηκε έναν πλανήτη από αυτούς
και συνάντησε ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΖΩΑ. 

Ειδικά αυτό το αλογοπούλι ήταν πολύ περίεργο ζώο.



Έπειτα βρέθηκε στον πλανήτη με τους ΠΑΡΑΞΕΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ




Ιδιαίτερη εντύπωση του έκαναν ο Άνω και ο Κάτω
καθώς και ο μάγος με το μαγικό ύφασμα, που εμφανίζει ό,τι επιθυμείς!




Στη συνέχεια μπήκε σ' ένα αεροπλάνο και ταξίδεψε στη χώρα με τα ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΔΕΝΤΡΑ:



Τελικά το μπαλόνι μπήκε σε μια άλλη μαύρη τρύπα και ποιος ξέρει πού βρέθηκε...



Παρατηρούμε τους πίνακες, τα χρώματα και τα σχήματα,
και τους σχολιάζουμε.



ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Μεταμορφωνόμαστε σε μπαλόνια 
φουσκώνουμε και ξεφουσκώνουμε , 
ο άνεμος μας παρασύρει

ταξιδεύουμε σε άλλους κόσμους

τι συναντάμε;

Γινόμαστε διάφορα παράξενα ζώα, αστέρια, φυτά.

Γινόμαστε μάγοι με μαγικά υφάσματα:

Ένα παιδί είναι ο μάγος και κάποιο άλλο κρύβεται κάτω από το ύφασμα. 
Μόλις ο μάγος πει :
"Άμπρα Κατάμπρα να εμφανιστεί... (π.χ. ένας ελέφαντας)"
το δεύτερο παιδί βγαίνει έξω και γίνεται ελέφαντας.



Τοποθετούμε στο πάτωμα 4 πίνακες και τα παιδιά επιλέγουν αυτόν που τους αρέσει περισσότερο. 
Ο κάθε πίνακας αντιπροσωπεύει μία από τις παρακάτω κατηγορίες:
πλανήτες, παράξενοι άνθρωποι, παράξενα ζώα, παράξενα δέντρα.






Τα παιδιά κάθε ομάδας γίνονται ζωγράφοι και χρησιμοποιώντας τα σώματα των άλλων παιδιών δημιουργούν το δικό τους πίνακα:



Κάθε "πίνακας" ζωντανεύει και παρουσιάζει ένα δρώμενο.

Τέλος κάθε ομάδα δημιουργεί έναν πίνακα ανάλογα με το θέμα της:

π.χ. ο κόσμος των παράξενων ανθρώπων


ο κόσμος των παράξενων δέντρων



Την επόμενη μέρα εστιάσαμε σε δύο από τους πίνακες του Miro: 

Στον πίνακα με το... πουλ-άλογο
και στον πίνακα με "τον Άνω και τον Κάτω", όπως τους ονομάσαμε .



Παίξαμε τα ακόλουθα παιχνίδια:

1. Φανταζόμαστε ότι περνάμε μέσα από μια... κόκκινη τρύπα και βρισκόμαστε σε ένα καινούργιο κόσμο.
Τι βλέπουμε εκεί;



(Τα υπόλοιπα παιδιά παριστάνουν ό,τι πει το παιδί
που περνά μέσα από την τρύπα)

π.χ.  βλέπουμε αστέρια, λιοντάρια κτλ.





 Σε δεύτερη φάση, φανταζόμαστε ότι στον κόσμο που βρισκόμαστε ζουν ζώα όπως το πουλ-άλογο ,
δηλαδή με κεφάλι ενός ζώου και με σώμα κάποιου άλλου.
Έτσι πλάθουμε φανταστικές λέξεις.
Στον κόσμο λοιπόν που βγαίνουμε, βλέπουμε παράξενα ζώα
 όπως τιγρο-λιόνταρα, φωκ-άλογα, γατό-σκυλους, κτλ 


2. Χρησιμοποιούμε τον πίνακα "ο 'Ανω και ο Κάτω"
και εξηγούμε στα παιδιά ότι αυτοί οι δύο είναι εντελώς αντίθετοι χαρακτήρες. Ό,τι αρέσει στον ένα , δεν αρέσει στον άλλο και αντιστρόφως.

Έτσι παίζουμε το παιχνίδι των αντιθέτων , όπου κάθε παιδί προσπαθεί να βρει το αντίθετο μιας λέξης
πχ μέρα-νύχτα, μεγάλος-μικρός κτλ

Κατόπιν χωριζόμαστε σε δύο ομάδες. 
Η μία είναι "ο Άνω" και η άλλη "ο Κάτω". 
Τους μοιράζουμε καρτέλες με αντίθετες έννοιες. 
Τέτοιες καρτέλες μπορούμε να βρούμε στις παρακάτω ιστοσελίδες:



Ένα παιδί απ' την πρώτη ομάδα "διαβάζει" την καρτέλα του.
Τα παιδιά της δεύτερης ομάδας ψάχνουν στις καρτέλες τους να βρουν ποια είναι η αντίθετή της.



Τέλος μεταφέρουμε την εμπειρία μας στο χαρτί:

"Ο Άνω και ο Κάτω είναι εντελώς αντίθετοι χαρακτήρες.
Ο 'Ανω είναι πάντα χαρούμενος. 
Του αρέσει η νύχτα.
Του αρέσουν τα ψηλά δέντρα με φύλλα πάνω στα κλαδιά.

Στον Κάτω τι του αρέσει;"

Στα προνήπια είναι ζωγραφισμένα όλα τα παραπάνω
και πρέπει να συμπληρώσουν μόνο αυτά που αρέσουν στον Κάτω:


Τα νήπια όμως πρέπει να ζωγραφίσουν όσα αρέσουν και στον Άνω και στον Κάτω:

 

















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου