ΠΟΙΗΜΑ
ΨΙΛΗ ΒΡΟΧΟΥΛΑ ΕΠΙΑΣΕ
Το ποίημα το βρήκαμε στην ιστοσελίδα dreamskindergarten.blogspot.gr
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Καθόμαστε κυκλικά και με τα δάχτυλά μας κάνουμε τον ήχο της βροχής:
1 δάχτυλο = ψιχαλίζει, 2 δάχτυλα = δυναμώνει κοκ.
Δίνουμε στα παιδιά τα εξής ονόματα:
μερικά είναι οι "πλιτς πλιτς" , άλλα είναι οι "μπουμ μπουμ" και άλλα είναι ήλιοι.
Κάθε φορά που λέμε ένα όνομα σηκώνονται τα αντίστοιχα παιδιά και αλλάζουν θέσεις.
(παιχνίδι εγρήγορσης)
Ένα παιδί κλείνει τα μάτια κι ένα άλλο κινείται
ή βρίσκει κάποιο μέρος στο χώρο και σταματάει
παίζοντας το μουσικό όργανο της βροχής.
Το παιδί με τα κλειστά μάτια προσπαθεί να το φτάσει.
(άσκηση ακοής)
Παραλλαγή:
Τα παιδιά στέκουν στη σειρά, με τα χέρια πίσω από την πλάτη τους. Ένα παιδί κρατάει το μουσικό οργανάκι της βροχής και το παίζει. Ένα άλλο παιδί τα πλησιάζει και προσπαθεί να καταλάβει μόνο από τον ήχο, ποιος παίζει το οργανάκι.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ:
Τα παιδιά κινούνται στο χώρο.
Μόλις χτυπήσουμε το ταμπουρίνο (= κεραυνός)
μένουν ακίνητα στο ένα πόδι.
Σκοπός του παιχνιδιού είναι να ισορροπήσουν όσο περισσότερο μπορούν.
Ξαπλώνουμε και με τα μάτια της φαντασίας μας βλέπουμε ένα σύννεφο που αλλάζει σχέδια. Παίρνουμε μια σκάλα και ανεβαίνουμε ένα ένα τα σκαλιά ώσπου φτάνουμε στο σύννεφό μας. Ταξιδεύουμε στον ουρανό. Κοιτάζουμε προς τη γη και βλέπουμε ανθρώπους, ζώα, σπίτια κτλ.
Στη συνέχεια το βρέχουμε και τους το ξαναδίνουμε. Διαπιστώνουν ότι τώρα είναι βρεγμένο.
Το απλώνουμε πάνω στο καλοριφέρ και τα ρωτάμε:
Τι νομίζετε ότι θα συμβεί;
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΓΡΑΜΜΑΤΑ:
Απλώνουμε κάτω εικόνες που αρχίζουν από Ο και Δ
(ή όποια άλλα γράμματα θέλουμε να δουλέψουμε).
Λέμε στα παιδιά ότι αυτές είναι σταγόνες νερού.
Μόλις λάμψει ο ήλιος θα εξατμιστούν μόνο όσες αρχίζουν από...
(π.χ. Ο)
Μπορούμε αντί για εικόνες να σκορπίσουμε κάτω γράμματα και τα παιδιά να "εξατμίζουν" μόνο τα γράμματα που τους ζητάμε.
Ζωγραφίζουμε με τέμπερες και με κηρομπογιές τη βροχή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου