ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ήρθε η ώρα να επιλέξουν μόνα τους τα παιδιά ποιο θέμα θέλουν να επεξεργαστούμε.
Αφού κάθε παιδί είπε την άποψή του, καταγράψαμε όλα τα θέματα και κάναμε ψηφοφορία.
Τις περισσότερες ψήφους πήρε το θέμα: ΦΟΡΜΟΥΛΑ !!!
εικόνα: http://www.clker.com
Συζητήσαμε για το θέμα αυτό και κάθε παιδί είπε τι γνωρίζει για τη φόρμουλα.
Διαβάσαμε τον ορισμό της λέξης σε ΛΕΞΙΚΟ.
Στη συνέχεια τα παιδιά έπρεπε να αποφασίσουν τι θέλουν να μάθουν για τη φόρμουλα και τι θέλουν να κάνουμε με το θέμα αυτό.
Έδωσαν τις εξής απαντήσεις:
ΣΥΖΗΤΗΣΗ:
Από πού μπορούμε να βρούμε πληροφορίες για τη φόρμουλα;
- Από βιβλία.
- Από το ίντερνετ.
Στο ίντερνετ, πληκτρολογώντας τη λέξη "φόρμουλα" βρίσκουμε πολλές φωτογραφίες και βίντεο.
εικόνα: www.contra.gr
Παρατηρούμε τα αυτοκίνητα και βρίσκουμε τις διαφορές με τα δικά μας αυτοκίνητα.
Ένα παιδί φέρνει στο νηπιαγωγείο μας το αυτοκίνητό του και μπορούμε να το μελετήσουμε καλύτερα.
Συζητάμε για τους οδηγούς, τι φοράνε, πώς κάθονται και πώς νιώθουν.
Η θέση οδήγησης δεν είναι και τόσο βολική:
Το τιμόνι είναι πολύ μικρό και μπαίνει στη θέση του αφού κάτσει ο οδηγός μέσα στο αυτοκίνητο:
Κάθε αυτοκίνητο δεν έχει μόνο τον οδηγό του αλλά και μια ολόκληρη ομάδα τεχνικών:
Κάθε αυτοκίνητο φόρμουλας κατά τη διάρκεια του αγώνα πρέπει να σταματήσει για να του αλλάξουν τα λάστιχα, να το εφοδιάσουν με καύσιμα, να του κάνουν έλεγχο.
Όλα αυτά πρέπει να γίνουν πάρα πολύ γρήγορα!!!
Τα αυτοκίνητα της φόρμουλας τρέχουν σε ιδιαίτερους δρόμους, σε πίστες.
ΒΙΝΤΕΟ:
Παρακολουθούμε βίντεο σχετικά με τη φόρμουλα 1
Κάποιες φορές τα αυτοκίνητα αρπάζουν φωτιά.
Παρακολουθήσαμε ένα τμήμα από το παρακάτω βίντεο
στο οποίο ένα αυτοκίνητο αρπάζει φωτιά και ένας άλλος οδηγός παρατάει τον αγώνα για να βοηθήσει τον οδηγό.
Στα παιδιά λέμε ότι ο οδηγός σώθηκε τελικά.
Τα παιδιά προβληματίστηκαν αρκετά από το βίντεο αυτό.
Κατανόησαν ότι πιο σημαντικό από μια νίκη είναι η ανθρωπιά.
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Ήρθε η ώρα να βιώσουμε αυτά που μάθαμε και παρακολουθήσαμε.
Βγαίνουμε στην αυλή και μεταμορφωνόμαστε σε αυτοκίνητα της φόρμουλας 1. Τρέχουμε ακολουθώντας καθορισμένη διαδρομή: τις λωρίδες από το γήπεδο του μπάσκετ.
Έπειτα χωριζόμαστε σε ομάδες. Κάθε ομάδα πλάθει μια ιστορία, διαμορφώνει το χώρο της και τη δραματοποιεί:
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
Μια ιδέα που βρήκαμε στο ίντερνετ:
ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Χρησιμοποιήσαμε το αυτοκινητάκι που έφερε ένα παιδί και παίξαμε το ακόλουθο παιχνίδι:
Στήσαμε μια διαδρομή με τουβλάκια.
Κάθε παιδί προχωρούσε το αυτοκίνητο τόσες θέσεις, όσες έλεγε το ζάρι.
Αν έφτανε σε "πιτς" μπορούσε να ξαναρίξει το ζάρι.
ΓΡΑΦΗ
Μαθαίνουμε πώς γράφεται η λέξη "ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1"
Γράφουμε τη λέξη "ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1" και σχεδιάζουμε μια διαδρομή (κλειστή γραμμή)
Κατανόησαν ότι πιο σημαντικό από μια νίκη είναι η ανθρωπιά.
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Ήρθε η ώρα να βιώσουμε αυτά που μάθαμε και παρακολουθήσαμε.
Βγαίνουμε στην αυλή και μεταμορφωνόμαστε σε αυτοκίνητα της φόρμουλας 1. Τρέχουμε ακολουθώντας καθορισμένη διαδρομή: τις λωρίδες από το γήπεδο του μπάσκετ.
Στα πιτς μας περιμένουν οι τεχνικοί:
Καθόμαστε κυκλικά. Σε κάθε παιδί δίνουμε ένα χαρτί κι ένα μαρκαδόρο. Κάθε παιδί αρχίζει να ζωγραφίζει φόρμουλα.
Κάθε φορά που χτυπάει το ντέφι, τα παιδιά σηκώνονται αφήνοντας τα υλικά στη θέση τους και μετακινούνται μια θέση αριστερά. Συνεχίζουν τη ζωγραφιά που έχουν μπροστά τους.
΄Ετσι προκύπτουν ομαδικές ζωγραφιές της φόρμουλα 1.
Καθόμαστε σε κύκλο και σε κάθε παιδί δίνουμε μια ζωγραφιά, όχι αυτή που ξεκίνησε το ίδιο.
Του ζητάμε να περιγράψει τι βλέπει.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
Μια ιδέα που βρήκαμε στο ίντερνετ:
Με ρολό κουζίνας και καπάκια φτιάχνουμε τα αυτοκίνητά μας:
Χρησιμοποιήσαμε το αυτοκινητάκι που έφερε ένα παιδί και παίξαμε το ακόλουθο παιχνίδι:
Στήσαμε μια διαδρομή με τουβλάκια.
Κάθε παιδί προχωρούσε το αυτοκίνητο τόσες θέσεις, όσες έλεγε το ζάρι.
Αν έφτανε σε "πιτς" μπορούσε να ξαναρίξει το ζάρι.
ΓΡΑΦΗ
Μαθαίνουμε πώς γράφεται η λέξη "ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1"
εικόνα: http://www.clker.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου