Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2013

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ : ΘΥΜΟΣ

6 ΜΑΡΤΙΟΥ: 
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ


Σήμερα μιλήσαμε για το θυμό και τη διαχείρισή του.

Αρχικά διαβάσαμε ένα παραμύθι "Μην κάνεις αγριάδες γιατί θα βρεις μπελάδες"

-  Ποιες πράξεις έκανε ο Βασίλης που δεν ήταν σωστές;
-  Πώς αντέδρασαν τα παιδιά;
-  Έχει φίλους; Γιατί;
-  Γιατί φέρεται έτσι;
κτλ

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

-  Κάθε παιδί βγαίνει έξω, στον προθάλαμο. Σκέφτεται κάτι που το θυμώνει, ανοίγει την πόρτα θυμωμένα και περπατάει στη θέση του.




-  Παίρνουμε υφάσματα και παίζουμε μαζί τους με διάφορους τρόπους.
Τα στρώνουμε κάτω και βάζουμε πάνω τους όλα όσα μας θυμώνουν. 

Δένουμε σαν πουγκί το ύφασμά μας και το κουβαλάμε. Είναι πολύ βαρύ.
Το σηκώνουμε ψηλά και το πετάμε.

Χορεύουμε ελεύθεροι και ανάλαφροι.
Ξαπλώνουμε στο ύφασμα και σκεφτόμαστε πράγματα που μας κάνουν να νιώθουμε όμορφα.





-  Κύκλος: Κάθε παιδί μπαίνει στη μέση και λέει:
"Θύμωσα όταν..."

-  Κρατάμε ένα μπαλόνι. Όταν πούμε 1,2,3 πείτε ότι σας θυμώνει, τα παιδιά λένε όλα μαζί κάτι που τα θυμώνει κι εμείς φουσκώνουμε λίγο το μπαλόνι. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία ώσπου το μπαλόνι κινδυνεύει να σκάσει.

Εξηγούμε στα παιδιά ότι ο θυμός λειτουργεί το ίδιο.
Αν σκάσει μπορεί να προκαλέσει κακό στους γύρω μας αλλά και σε μας τους ίδιους.

Όταν πούμε 1,2,3 πείτε κάτι που σας κάνει να αισθάνεστε όμορφα, το μπαλόνι ξεφουσκώνει σιγά-σιγά.

-  Βρίσκουμε τρόπους ώστε να ξεφουσκώνει ο θυμός μας:

-  Χρησιμοποιούμε τις εικόνες που βρήκαμε στην ιστοσελίδα: astropeleki.wordpress.com



- Χωριζόμαστε σε ζευγάρια. Κάθε ζευγάρι καλείται να παίξει μια κατάσταση που δημιουργεί θυμό:
π.χ. το ένα παιδί παίζει και το άλλο του παίρνει το παιχνίδι ή το χτυπάει ή το κοροϊδεύει ή του χαλάει το παιχνίδι κτλ...

Ρωτάμε το παιδί - θύμα : τι νιώθεις; τι θέλεις να κάνεις στο παιδί που σου πήρε το παιχνίδι; 
Η αυθόρμητη απάντηση των παιδιών είναι ότι θέλουν να χτυπήσουν το άλλο παιδί.
εικόνα: wondersofdisney.webs.com

Αφήνουμε τα παιδιά να παίξουν αυτά που ένιωσαν.
Ανταλλάζουν ρόλους θύτη-θύματος.

Ρωτάμε την ομάδα αν το παιδί - θύμα αντιμετώπισε σωστά την κατάσταση. 
Τι έπρεπε να κάνει;

Τα παιδιά απαντούν ότι δεν έπρεπε να χτυπήσει το παιδί που το αδίκησε αλλά να το πει στη δασκάλα του ή να το συζητήσει με το παιδί που του φέρθηκε άσχημα και να του εξηγήσει ότι δεν ήταν σωστό αυτό που έκανε.

Δραματοποιούμε τη σωστή αντιμετώπιση.

εικόνα: wondersofdisney.webs.com

Είναι πολύ σημαντικό να εξηγούμε στον άλλο τι αισθανόμαστε όταν η συμπεριφορά του μας ενοχλεί.



Η φιλία και η αγάπη είναι απαραίτητα στη ζωή μας.
Κλείνουμε το θεατρικό μας παιχνίδι με εκδηλώσεις αγάπης:

χαιρετάμε όποιον συναντάμε με χειραψία, με αγκαλιά, με υπόκλιση, με παλαμάκι κτλ.

Δίνουμε ένα λουλούδι στο φίλο μας λέγοντας:
- Είσαι φίλος μου γιατί...






Συναισθήματα στο νηπιαγωγείο


2 σχόλια:

  1. Ευχαριστούμε πολύ! Μόλις ανακάλυψα την ιστοσελίδα σας! Θα την εξερευνήσω με την πρώτη ευκαιρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή