Από το κουτί σήμερα βγαίνει ένα μουσικό οργανάκι : ένα τρίγωνο.
Τι χρησιμεύει;
Με ποιο όργανό μας μπορούμε να ακούσουμε τον ήχο του;
Συζητάμε για τα αυτιά και τη φροντίδα τους.
Ανακαλύπτουμε ότι ο ήχος έχει διάφορες εντάσεις.
Χρησιμοποιούμε διάφορα μέλη του σώματός μας για να παράγουμε ήχους:
χέρια, πόδια, χείλη, γλώσσα, μάγουλα κτλ.
Κρυβόμαστε πίσω από ένα παραβάν μαζί με διάφορα αντικείμενα. Μ' αυτά παράγουμε ήχους και τα παιδιά προσπαθούν να καταλάβουν τι αντικείμενο τους παράγει.
(μπουκάλια, τενεκεδάκια, κλειδιά, βότσαλα, ξυλάκια, μπουρμπουλήθρες, σακούλα, χαρτί κτλ)
Παίζουμε με τα μουσικά οργανάκια της τάξης μας.
Αφού εξοικειωθούμε αρκετά με τους ήχους τους,
χωριζόμαστε σε 2 ομάδες.
Κάθε παιδί της πρώτης ομάδας κρατάει ένα μουσικό οργανάκι.
Τα παιδιά της δεύτερης ομάδας κρύβονται πίσω από το παραβάν, όπου υπάρχουν τα ίδια μουσικά οργανάκια.
Η δεύτερη ομάδα παίζει ένα οργανάκι.
Όποιο παιδί από την πρώτη ομάδα κρατά το ίδιο οργανάκι,
το παίζει κι αυτό.
Η ΦΩΝΟΠΑΓΙΔΑ
Παρουσιάζουμε στα παιδιά μια κατασκευή που την ονομάζουμε "Φωνοπαγίδα".
Τη λένε έτσι γιατί παγιδεύει τις φωνές μας. Όταν την κρεμάμε τότε όλοι πρέπει να μιλάμε ψιθυριστά.
Παιχνίδι: Ο καθένας περπατώντας συζητάει με τον εαυτό του με κανονική ένταση της φωνής. Μόλις κρεμάσουμε τη "Φωνοπαγίδα" περπατάμε αλλά μιλάμε ψιθυριστά.
Από τώρα και στο εξής , αυτήν τη φωνοπαγίδα θα την κρεμάμε όποτε κάνουμε κάποια εργασία. Όποιοι τελειώνουν, μπορούν να παίζουν αλλά θα μιλάνε ψιθυριστά για να μην ενοχλούν τους υπόλοιπους.
Η Φωνοπαγίδα θα μας το θυμίζει!
Κάποιοι άνθρωποι δεν μπορούν να ακούσουν.
Καταφέρνουν να επικοινωνούν με τους άλλους ανθρώπους με δύο τρόπους:
1ον . Διαβάζουν τα χείλη.
(Λέμε κι εμείς αργά λέξεις και τα παιδιά προσπαθούν να καταλάβουν τι είπαμε).
2ον. Νοηματική γλώσσα.
Τι χρησιμεύει;
η εικόνα είναι από την ιστοσελίδα dim-rizou.pel.sch.gr/
Συζητάμε για τα αυτιά και τη φροντίδα τους.
Ανακαλύπτουμε ότι ο ήχος έχει διάφορες εντάσεις.
Χρησιμοποιούμε διάφορα μέλη του σώματός μας για να παράγουμε ήχους:
χέρια, πόδια, χείλη, γλώσσα, μάγουλα κτλ.
Κρυβόμαστε πίσω από ένα παραβάν μαζί με διάφορα αντικείμενα. Μ' αυτά παράγουμε ήχους και τα παιδιά προσπαθούν να καταλάβουν τι αντικείμενο τους παράγει.
(μπουκάλια, τενεκεδάκια, κλειδιά, βότσαλα, ξυλάκια, μπουρμπουλήθρες, σακούλα, χαρτί κτλ)
Παίζουμε με τα μουσικά οργανάκια της τάξης μας.
χωριζόμαστε σε 2 ομάδες.
Κάθε παιδί της πρώτης ομάδας κρατάει ένα μουσικό οργανάκι.
Τα παιδιά της δεύτερης ομάδας κρύβονται πίσω από το παραβάν, όπου υπάρχουν τα ίδια μουσικά οργανάκια.
Η δεύτερη ομάδα παίζει ένα οργανάκι.
Όποιο παιδί από την πρώτη ομάδα κρατά το ίδιο οργανάκι,
το παίζει κι αυτό.
Η ΦΩΝΟΠΑΓΙΔΑ
Παρουσιάζουμε στα παιδιά μια κατασκευή που την ονομάζουμε "Φωνοπαγίδα".
Τη λένε έτσι γιατί παγιδεύει τις φωνές μας. Όταν την κρεμάμε τότε όλοι πρέπει να μιλάμε ψιθυριστά.
Από τώρα και στο εξής , αυτήν τη φωνοπαγίδα θα την κρεμάμε όποτε κάνουμε κάποια εργασία. Όποιοι τελειώνουν, μπορούν να παίζουν αλλά θα μιλάνε ψιθυριστά για να μην ενοχλούν τους υπόλοιπους.
Η Φωνοπαγίδα θα μας το θυμίζει!
Η ΚΩΦΩΣΗ
Κάποιοι άνθρωποι δεν μπορούν να ακούσουν.
Καταφέρνουν να επικοινωνούν με τους άλλους ανθρώπους με δύο τρόπους:
1ον . Διαβάζουν τα χείλη.
(Λέμε κι εμείς αργά λέξεις και τα παιδιά προσπαθούν να καταλάβουν τι είπαμε).
2ον. Νοηματική γλώσσα.
Προσπαθούμε να πούμε κάποιες λέξεις με το σώμα μας
κι όχι με τη φωνή μας
κι όχι με τη φωνή μας
π.χ. γεια, ναι, όχι, διψάω, πεινάω, σ' αγαπώ, έλα εδώ, εκεί, κτλ.
Nancy Rourke : Φίλοι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου