Από σήμερα ξεκινάμε τη μεγάλη θεματική ενότητα:
η οποία θα μας απασχολήσει πολύ καιρό.
Θέτουμε λοιπόν την ερώτηση στα παιδιά:
Τα παιδιά επικεντρώθηκαν στα μέλη του σώματος και στην ανάγκη για καθαριότητα.
Ξεκινάμε λοιπόν , με τι άλλο;
Χορεύουμε τα μουσικοκινητικά τραγούδια
Έρχεται στην παρέα μας ο Πίπης (η μαριονέτα μας)
και παίζουμε το "Κάνε ότι κάνω"
όπου ο Πίπης χορεύει, πηδάει, σηκώνει χέρια κτλ.
Έπειτα ακουμπάμε διάφορα μέλη του σώματος του Πίπη και ζητάμε από τα παιδιά να ακουμπήσουν τα αντίστοιχα δικά τους μέλη και να τα ονοματίσουν.
Στη συνέχεια κινούμαστε ελεύθερα στο χώρο.
Κινούμαστε στα 3 επίπεδα: όρθιοι, σκυφτοί, ξαπλωμένοι.
Το σώμα μας μεταμορφώνεται σε...
αεροπλάνο, ελατήριο, μπαλόνι, αστέρι κτλ
Γινόμαστε ζευγάρια και
προσπαθούμε να περπατήσουμε ακουμπώντας το κούτελό μας, τις παλάμες μας, τις πλάτες μας κτλ.
το ένα παιδί γίνεται η σκιά του άλλου
το ένα παιδί είναι γλύπτης και το άλλο άγαλμα που το πλάθει ο γλύπτης όπως θέλει. Οι γλύπτες παρατηρούν το αποτέλεσμα και βρίσκουν άλλο άγαλμα και του αλλάζουν τη στάση.
Στην ιστοσελίδα http://repository.edulll.gr/edulll/retrieve/3270/959.pdf είναι αναρτημένο το βιβλίο
"Δραστηριότητες Ψυχοκινητικής και Γνωστικής Ανάπτυξης"
με πολλές ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.
Το μεταφέρουμε με διάφορους τρόπους: πάνω από το κεφάλι, πίσω από την πλάτη, μπροστά στο στήθος, ανάμεσα στα πόδια, κάτω από τη μασχάλη κτλ
(Έννοιες πάνω-κάτω κτλ)
Μόλις σταματάει η μουσική μένουμε ακίνητοι και προσπαθούμε να το ισορροπήσουμε χωρίς να το κρατάμε.
Ζωγραφίζουμε έναν άνθρωπο προσπαθώντας να τον κάνουμε όσο πιο τέλειο μπορούμε.
Πριν αναχωρήσουμε για το σπίτι μας, συζητάμε για τις παραπάνω δραστηριότητες, θυμόμαστε με ποιο τρόπο μεταφέραμε τα μαξιλάρια, με ποιο τρόπο κινηθήκαμε όταν γίναμε ζευγάρια, ποια μέλη μας ακουμπήσαμε στο τραπέζι κτλ.
(Γλωσσική ανάπτυξη και άσκηση μνήμης)
ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ
Θέτουμε λοιπόν την ερώτηση στα παιδιά:
ΤΙ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ;
Τα παιδιά επικεντρώθηκαν στα μέλη του σώματος και στην ανάγκη για καθαριότητα.
Ξεκινάμε λοιπόν , με τι άλλο;
ΠΑΙΧΝΙΔΙ παιχνίδι ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Χορεύουμε τα μουσικοκινητικά τραγούδια
ΚΕΦΑΛΙ ΩΜΟΙ ΓΟΝΑΤΑ ΚΑΙ ΠΟΔΙΑ
ΧΟΚΙ ΠΟΚΙ
Έρχεται στην παρέα μας ο Πίπης (η μαριονέτα μας)
όπου ο Πίπης χορεύει, πηδάει, σηκώνει χέρια κτλ.
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΙ ΜΕΡΟΣ 1ο
Κινούμαστε στα 3 επίπεδα: όρθιοι, σκυφτοί, ξαπλωμένοι.
αεροπλάνο, ελατήριο, μπαλόνι, αστέρι κτλ
Γινόμαστε ζευγάρια και
το ένα παιδί γίνεται η σκιά του άλλου
το ένα παιδί είναι γλύπτης και το άλλο άγαλμα που το πλάθει ο γλύπτης όπως θέλει. Οι γλύπτες παρατηρούν το αποτέλεσμα και βρίσκουν άλλο άγαλμα και του αλλάζουν τη στάση.
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΙ ΜΕΡΟΣ 2ο
Στην ιστοσελίδα http://repository.edulll.gr/edulll/retrieve/3270/959.pdf είναι αναρτημένο το βιβλίο
"Δραστηριότητες Ψυχοκινητικής και Γνωστικής Ανάπτυξης"
με πολλές ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.
ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΜΑΞΙΛΑΡΙ
Το μεταφέρουμε με διάφορους τρόπους: πάνω από το κεφάλι, πίσω από την πλάτη, μπροστά στο στήθος, ανάμεσα στα πόδια, κάτω από τη μασχάλη κτλ
(Έννοιες πάνω-κάτω κτλ)
Μόλις σταματάει η μουσική μένουμε ακίνητοι και προσπαθούμε να το ισορροπήσουμε χωρίς να το κρατάμε.
Έρχεται στην παρέα μας ένα αρθρωτό ανθρωπάκι.
Κάθε παιδί δίνει μία στάση στο σώμα του και όλοι μαζί προσπαθούμε να τη μιμηθούμε.
Φτιάχνουμε ένα τρένο και κρατώντας ο ένας τη μέση του άλλου
μετακινούμαστε προσεκτικά σ' όλη την τάξη χωρίς ν' ακουμπήσουμε πουθενά.
Σταματάμε κι ο ένας χαϊδεύει την πλάτη του άλλου και φτιάχνει με τα δάχτυλά του μία ζωγραφιά.
Ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι είναι το
"Ακουμπάω στο τραπέζι το... πηγούνι μου"
κατά το οποίο τα παιδιά ακουμπούν στο τραπέζι, παγκάκι ή όποια άλλη επιφάνεια διαλέξουν, το μέλος του σώματος που τους ζητάμε (πηγούνι, γόνατο, κτλ)
Μετά από κάθε δραστηριότητα με έντονη κίνηση, απαραίτητη είναι η...
ΧΑΛΑΡΩΣΗ
Καθόμαστε οκλαδόν και με χαλαρωτική μουσική περιστρέφουμε το κεφάλι, σκύβουμε και τεντωνόμαστε προς τα πίσω.
Πλέκουμε τα χέρια πίσω από τον αυχένα και γέρνουμε δεξιά και αριστερά.
Δουλεύουμε τους ώμους πάνω- κάτω-μπροστά-πίσω.
Προσπαθούμε να πιάσουμε την πλάτη μας με διάφορους τρόπους.
Ξαπλώνουμε και περνάμε τα χέρια μας κάτω από τη μέση μας.
Ζωγραφίζουμε έναν άνθρωπο προσπαθώντας να τον κάνουμε όσο πιο τέλειο μπορούμε.
Πριν αναχωρήσουμε για το σπίτι μας, συζητάμε για τις παραπάνω δραστηριότητες, θυμόμαστε με ποιο τρόπο μεταφέραμε τα μαξιλάρια, με ποιο τρόπο κινηθήκαμε όταν γίναμε ζευγάρια, ποια μέλη μας ακουμπήσαμε στο τραπέζι κτλ.
(Γλωσσική ανάπτυξη και άσκηση μνήμης)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου