Τρίτη 9 Απριλίου 2013

ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ήρθε η ώρα να επιλέξουν μόνα τους τα παιδιά ποιο θέμα θέλουν να επεξεργαστούμε.
Αφού κάθε παιδί είπε την άποψή του, καταγράψαμε όλα τα θέματα και κάναμε ψηφοφορία.
Τις περισσότερες ψήφους πήρε το θέμα: ΦΟΡΜΟΥΛΑ !!!


εικόνα: http://www.clker.com


Συζητήσαμε για το θέμα αυτό και κάθε παιδί είπε τι γνωρίζει για τη φόρμουλα.

Διαβάσαμε τον ορισμό της λέξης σε ΛΕΞΙΚΟ.

Στη συνέχεια τα παιδιά έπρεπε να αποφασίσουν τι θέλουν να μάθουν για τη φόρμουλα και τι θέλουν να κάνουμε με το θέμα αυτό.
Έδωσαν τις εξής απαντήσεις:




ΣΥΖΗΤΗΣΗ:
Από πού μπορούμε να βρούμε πληροφορίες για τη φόρμουλα;

- Από βιβλία.
- Από το ίντερνετ.

Στο ίντερνετ, πληκτρολογώντας τη λέξη "φόρμουλα" βρίσκουμε πολλές φωτογραφίες και βίντεο.


εικόνα: www.contra.gr

Παρατηρούμε τα αυτοκίνητα και βρίσκουμε τις διαφορές με τα δικά μας αυτοκίνητα.
Ένα παιδί φέρνει στο νηπιαγωγείο μας το αυτοκίνητό του και μπορούμε να το μελετήσουμε καλύτερα.

Συζητάμε για τους οδηγούς, τι φοράνε, πώς κάθονται και πώς νιώθουν.

Η θέση οδήγησης δεν είναι και τόσο βολική:

Το τιμόνι είναι πολύ μικρό και μπαίνει στη θέση του αφού κάτσει ο οδηγός μέσα στο αυτοκίνητο:


Κάθε αυτοκίνητο δεν έχει μόνο τον οδηγό του αλλά και μια ολόκληρη ομάδα τεχνικών:

Κάθε αυτοκίνητο φόρμουλας κατά τη διάρκεια του αγώνα πρέπει να σταματήσει για να του αλλάξουν τα λάστιχα, να το εφοδιάσουν με καύσιμα, να του κάνουν έλεγχο.
Όλα αυτά πρέπει να γίνουν πάρα πολύ γρήγορα!!!


Τα αυτοκίνητα της φόρμουλας τρέχουν σε ιδιαίτερους δρόμους, σε πίστες.

ΒΙΝΤΕΟ:
Παρακολουθούμε βίντεο σχετικά με τη φόρμουλα 1







Στους αγώνες αυτούς γίνονται συχνά ατυχήματα.



Κάποιες φορές τα αυτοκίνητα αρπάζουν φωτιά.
Παρακολουθήσαμε ένα τμήμα από το παρακάτω βίντεο
στο οποίο ένα αυτοκίνητο αρπάζει φωτιά και ένας άλλος οδηγός παρατάει τον αγώνα για να βοηθήσει τον οδηγό.
Στα παιδιά λέμε ότι ο οδηγός σώθηκε τελικά.



Τα παιδιά προβληματίστηκαν αρκετά από το βίντεο αυτό.
Κατανόησαν ότι πιο σημαντικό από μια νίκη είναι η ανθρωπιά.


ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Ήρθε η ώρα να βιώσουμε αυτά που μάθαμε και παρακολουθήσαμε.

Βγαίνουμε στην αυλή και μεταμορφωνόμαστε σε αυτοκίνητα της φόρμουλας 1. Τρέχουμε ακολουθώντας καθορισμένη διαδρομή: τις λωρίδες από το γήπεδο του μπάσκετ.


Στα πιτς μας περιμένουν οι τεχνικοί:


Καθόμαστε κυκλικά. Σε κάθε παιδί δίνουμε ένα χαρτί κι ένα μαρκαδόρο. Κάθε παιδί αρχίζει να ζωγραφίζει φόρμουλα.
Κάθε φορά που χτυπάει το ντέφι, τα παιδιά σηκώνονται αφήνοντας τα υλικά στη θέση τους και μετακινούνται μια θέση αριστερά. Συνεχίζουν τη ζωγραφιά που έχουν μπροστά τους.

΄Ετσι προκύπτουν ομαδικές ζωγραφιές της φόρμουλα 1.


Καθόμαστε σε κύκλο και σε κάθε παιδί δίνουμε μια ζωγραφιά, όχι αυτή που ξεκίνησε το ίδιο.
Του ζητάμε να περιγράψει τι βλέπει.


Έπειτα χωριζόμαστε σε ομάδες. Κάθε ομάδα πλάθει μια ιστορία, διαμορφώνει το χώρο της και τη δραματοποιεί:



ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

Μια ιδέα που βρήκαμε στο ίντερνετ:
Με ρολό κουζίνας και καπάκια φτιάχνουμε τα αυτοκίνητά μας:



ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Χρησιμοποιήσαμε το αυτοκινητάκι που έφερε ένα παιδί και παίξαμε το ακόλουθο παιχνίδι:
Στήσαμε μια διαδρομή με τουβλάκια.
Κάθε παιδί προχωρούσε το αυτοκίνητο τόσες θέσεις, όσες έλεγε το ζάρι.
Αν έφτανε σε "πιτς" μπορούσε να ξαναρίξει το ζάρι.




ΓΡΑΦΗ

Μαθαίνουμε πώς γράφεται η λέξη "ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1"




Γράφουμε τη λέξη "ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1" και σχεδιάζουμε μια διαδρομή (κλειστή γραμμή)




εικόνα: http://www.clker.com



Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Τα παιχνίδια με άχρηστα υλικά μας βοηθούν να καταλάβουμε καλύτερα πώς κάτι άχρηστο μπορεί να γίνει χρήσιμο και... διασκεδαστικό!

ΜΠΑΣΚΕΤ
Πετάμε χάρτινα αντικείμενα μέσα στο καλάθι (λεκάνη)

ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΥΡΓΟ

Με μεταλλικά κουτιά χτίζουμε ένα πύργο, όσο πιο ψηλό μπορούμε.

ΡΙΞΕ ΤΟΝ ΠΥΡΓΟ

Με ένα μπαλάκι σημαδεύουμε τον πύργο και προσπαθούμε να ρίξουμε όλα τα μεταλλικά κουτάκια.

ΜΠΟΟΥΛΙΝΓΚ

Με ένα μπαλάκι προσπαθούμε να ρίξουμε όλα τα πλαστικά μπουκάλια.



ΑΛΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ:


 ΜΕΜΟ

Καρτέλες με ανακυκλώσιμα υλικά.
Ψάχνουμε να βρούμε τις όμοιες, ανοίγοντας 2 καρτέλες κάθε φορά.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΖΑΡΙ

Καρτέλες με ανακυκλώσιμα και μη-ανακυκλώσιμα υλικά.
Ρίχνουμε το ζάρι και επιλέγουμε τόσα ανακυκλώσιμα υλικά όσα λέει το ζάρι.




Αυτή τη μέρα είχαμε και γενέθλια. Το παιδί που γιόρταζε, εκτός από την τούρτα, μας κέρασε χυμό.
Μας έφερε λοιπόν ποτηράκια χάρτινα.

Αφού ήπιαμε το χυμό μας, δεν τα πετάξαμε.
Μετατρέψαμε τα ποτηράκια σε όμορφα λουλούδια ή ήλιους:




Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟΝ Η/Υ

Στην ιστοσελίδα http://kids.nationalgeographic.com/kids/games/actiongames/recycle-roundup/ βοηθάμε το γορίλα να τοποθετήσει τα άχρηστα αντικείμενα στο σωστό κάδο.



ΠΑΖΛ




Στην ιστοσελίδα: http://www.paixnidakia.gr/file.php?f=304 τοποθετούμε τα γυάλινα στον πράσινο κάδο, τα χάρτινα στον μπλε κάδο και τα πλαστικά στον κόκκινο κάδο.



ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ
Στην ιστοσελίδα http://www.goinggreencoloringpages.com/going-green-printables-recycling-maze-easy.html μπορούμε να λύσουμε ένα λαβύρινθο.


ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ - ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ


Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας έχει δημοσιεύσει τα ακόλουθα παραμύθια σχετικά με την ανακύκλωση :


Μην κλαις τενεκεδούλα
Το όνειρο των σκουπιδιών




Στην ιστοσελίδα http://www.deneinaiparamithi.gr/ μπορούμε να βρούμε ένα τρισδιάστατο παραμύθι για την ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών.

Στην ιστοσελίδα http://book2.deneinaiparamithi.gr/#/home μπορούμε να βρούμε ένα διαδραστικό παραμύθι για την ανακύκλωση των λαμπτήρων.




ΒΙΝΤΕΟ 













Κυριακή 31 Μαρτίου 2013

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Τι είναι τα ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ;

Πού τα πετάμε;

Πού πάνε μετά;

Αναζητούμε στο διαδίκτυο φωτογραφίες με σκουπίδια και χωματερές.




Διαπιστώνουμε το πρόβλημα που δημιουργούν.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να λιγοστέψουν τα σκουπίδια μας;


Τι είναι η ανακύκλωση;

Τι μπορούμε να ανακυκλώσουμε;

Πού τοποθετούμε τα ανακυκλώσιμα υλικά;

Ποιος τα παίρνει από τον μπλε κάδο και πού πάνε μετά;

....


Αρχικά ας δούμε ποια υλικά ανακυκλώνουμε.

Μια ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα που μπορεί να μας δώσει αρκετές πληροφορίες γι' αυτό το θέμα είναι η εξής:




Φτιάχνουμε μια λίστα με τα υλικά ανακύκλωσης:







Μεταμορφωνόμαστε με μικρούς ανακυκλωτές και διαχωρίζουμε τις συσκευασίες στις τέσσερις κατηγορίες:





ΧΑΡΤΙ



ΠΛΑΣΤΙΚΟ




ΓΥΑΛΙ 

ΜΕΤΑΛΛΟ

Ελέγχουμε αν η ταξινόμηση έγινε σωστά και διορθώνουμε.΄

Κάθε παιδί επιλέγει μία από τις παραπάνω ομάδες και δημιουργούμε την ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ:
Τα παιδιά δημιουργούν ήχους με τα υλικά που έχουν μπροστά τους!






ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ



Τραγούδια για την ανακύκλωση μπορούμε να βρούμε στην ιστοσελίδα: http://dim-rizou.pel.sch.gr/perivallon/tragoydia.htm





Φτιάχνουμε αφίσες για να ενημερώσουμε τους γονείς μας ποια υλικά ανακυκλώνονται.




ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ "ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ":

Χωριζόμαστε σε ζευγάρια.
Ψαρεύουμε με μαγνήτη τα γράμματα της λέξης ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ και τα κρεμάμε στο σχοινί:




Φύλλο Εργασίας:





Αφού μάθαμε ποια υλικά ανακυκλώνονται, μαθαίνουμε να τα ξεχωρίζουμε από αυτά που δεν ανακυκλώνονται, όπως ξύλινα, πάνινα κτλ.
Τοποθετούμε διάφορα αντικείμενα στο πάτωμα και τα παιδιά τοποθετούν σε μπλε στεφάνι όσα ανακυκλώνονται και σε γκρι όσα δεν ανακυκλώνονται.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν τοποθετούμε στον μπλε κάδο της ανακύκλωσης τα βρώμικα χαρτιά : χαρτί υγείας, χαρτομάντηλα, χαρτί κουζίνας.



Στην ιστοσελίδα: http://greekforests.blogspot.gr/2012/02/15.html μπορούμε να δούμε τι δεν ανακυκλώνεται.





ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΟΙ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ ΜΕΤΑ;





ΠΑΙΧΝΙΔΙ:
Χωριζόμαστε σε 4 ομάδες: Χαρτί, Πλαστικό, Γυαλί, Μέταλλο.
Κάθε ομάδα χορεύει κρατώντας με διάφορους τρόπους ένα αντικείμενο από την ομάδα που επέλεξε.
Όταν σταματάει η μουσική, μπαίνει μέσα στο "εργοστάσιο"-κουκλοθέατρο και παρουσιάζει το νέο αντικείμενο που βγήκε από την ανακύκλωση του υλικού που κρατούσε.



Στην ιστοσελίδα της ελληνικής εταιρείας αξιοποίησης ανακύκλωσης http://www.herrco.gr/game.html πατώντας το σύνδεσμο "Μάθε για την ανακύκλωση", μπορούμε να παρακολουθήσουμε ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο.



ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ;
Οι ηλεκτρικές συσκευές όπως πλυντήρια, κουζίνες, μίξερ, τηλέφωνα, υπολογιστές κτλ, που χάλασαν και δεν μπορούμε να τα επισκευάσουμε, δεν είναι σκουπίδια αλλά δεν μπαίνουν στον μπλε κάδο της ανακύκλωσης.


Κάθε δήμος διαθέτει κάποιο χώρο όπου συγκεντρώνει αυτές τις συσκευές.




Επίσης, ορισμένα καταστήματα ηλεκτρικών συσκευών αναλαμβάνουν να παραλάβουν τις άχρηστες συσκευές και να τις προωθήσουν για ανακύκλωση.


ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ
Οι μπαταρίες περιέχουν επικίνδυνες ουσίες και δεν πρέπει να καταλήξουν στα σκουπίδια.
Από τις χωματερές οι ουσίες αυτές θα φτάσουν στον υδροφόρο ορίζοντα.

Είναι πολύ σημαντικό και πολύ εύκολο να τις ανακυκλώσουμε σε ειδικό κάδο που μπορούμε να βρούμε στο σχολείο μας ή σε καταστήματα.

Τα σχολείο μας απέκτησε αυτόν τον κάδο κάνοντας αίτηση στην εταιρεία: http://www.afis.gr/

ΟΙ ΛΑΜΠΕΣ
Οι λάμπες περιέχουν κι αυτές επικίνδυνες ουσίες γι' αυτό είναι πολύ σημαντικό να ανακυκλώνονται σε ειδικά κουτιά που υπάρχουν σε κάποια καταστήματα και σούπερ μάρκετ.



Η ανακύκλωση λοιπόν είναι απαραίτητη στη ζωή μας.