Ας φανταστούμε ότι ταξιδεύουμε...
μα ξαφνικά ναυαγούμε
και κολυμπάμε, κολυμπάμε, ώσπου φτάνουμε σ' ένα νησί...
Αυτό το νησί είναι υπέροχο!!!
Ας το ζωγραφίσουμε!
(Χωριζόμαστε σε ομάδες και κάθε ομάδα ζωγραφίζει στο νησί της ό,τι φαντάζεται πιο όμορφο)
Ας φανταστούμε τώρα ότι στο νησί αυτό δεν έχουμε τίποτε άλλο εκτός από τα βρεγμένα μας ρούχα.
Τι θα χρειαστούμε για να επιβιώσουμε;
(Κάθε ομάδα ζωγραφίζει ό,τι νομίζει και με τη σειρά της παρουσιάζει τις ανάγκες της στις υπόλοιπες ομάδες)
Αφού ακούσουμε όλες τις ομάδες, προσθέτουμε ό,τι άλλο ξεχάσαμε...
Ας φανταστούμε λοιπόν ότι ζούμε με όλα αυτά και ας το δραματοποιήσουμε!
Πολύ ωραία όλα αυτά!
Όμως δεν μου είπατε ότι στο νησί αυτό υπάρχει... (λέμε όσα απαραίτητα δεν είπαν τα παιδιά)
Τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε ... (γιατρός, φάρμακα, σχολείο, οικογένεια, σεβασμός στην εθνικότητα και στη θρησκεία σας κτλ κτλ)
Ας ταξινομήσουμε τώρα όλα αυτά σε δύο κατηγορίες: σ' αυτά που έχουμε απόλυτη ανάγκη για να ζήσουμε και σ' αυτά που τα χρειαζόμαστε αλλά μπορούμε να επιβιώσουμε και χωρίς αυτά. (Διαχωρισμός αναγκών από τα θέλω μας)
Χρησιμοποιούμε και τις κάρτες από το compasito και τις ταξινομούμε κι αυτές.
--------
Ας φανταστούμε τώρα ότι ένα αερόστατο μας πήρε από αυτό το νησί και μας πήγε μακριά.
Το ΄χει η μοίρα μας φαίνεται και ξανά ναυαγούμε σ' ένα νησί.
Δυστυχώς αυτή τη φορά είναι πραγματικά απαίσιο αυτό το μέρος... Ας το ζωγραφίσουμε.
(Κάθε ομάδα ζωγραφίζει τι υπάρχει στο νησί της)
Πιστεύετε ότι υπάρχουν τέτοια μέρη στη γη;
(Τα περισσότερα παιδιά λένε όχι)
Τότε ας δούμε μερικές φωτογραφίες.
(Οι φωτογραφίες παρουσιάζουν παιδιά που έχουν καλύψει τις ανάγκες τους και παιδιά που ζουν σε ακατάλληλες συνθήκες διαβίωσης)
Θα θέλατε να βρίσκεστε στη θέση τους;
Τους παρουσιάζουμε τα 2 σήματα:
Το μπλε σημαίνει επιτρέπεται.
Το κόκκινο σημαίνει στοπ.
Τα παιδιά παίρνουν μπλε και κόκκινα καπάκια.
Βλέπουν ξανά τις φωτογραφίες και σε κάθε μία που τους αρέσει, σηκώνουν το μπλε καπάκι λέγοντας:
"Επιτρέπεται να ... έχουμε φαγητό, να πλενόμαστε, να έχουμε δωμάτιο, έχουμε φίλους κτλ"
Αν δεν τους αρέσει, λένε:
"Στοπ στο... να μην έχουμε φαγητό, να πίνουμε βρώμικο νερό, να κολυμπάμε σε βρώμικη θάλασσα, στον πόλεμο κτλ"
Στη συνέχεια κάθε ομάδα παρουσιάζει ένα δρώμενο δημιουργώντας το δικό της περιβάλλον.
Έπεται συνέχεια...
----------------------------
Οι ιδέες και οι καρτέλες προέρχονται από το compasito, ένα πρόγραμμα για τα δικαιώματα του παιδιού, το οποίο μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.
Επιπλέον τις καρτέλες μπορείτε να τις βρείτε κι εδώ:
www.eycb.coe.int
μα ξαφνικά ναυαγούμε
και κολυμπάμε, κολυμπάμε, ώσπου φτάνουμε σ' ένα νησί...
Αυτό το νησί είναι υπέροχο!!!
Ας το ζωγραφίσουμε!
Ας φανταστούμε τώρα ότι στο νησί αυτό δεν έχουμε τίποτε άλλο εκτός από τα βρεγμένα μας ρούχα.
Τι θα χρειαστούμε για να επιβιώσουμε;
(Κάθε ομάδα ζωγραφίζει ό,τι νομίζει και με τη σειρά της παρουσιάζει τις ανάγκες της στις υπόλοιπες ομάδες)
Ας φανταστούμε λοιπόν ότι ζούμε με όλα αυτά και ας το δραματοποιήσουμε!
Πολύ ωραία όλα αυτά!
Όμως δεν μου είπατε ότι στο νησί αυτό υπάρχει... (λέμε όσα απαραίτητα δεν είπαν τα παιδιά)
Τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε ... (γιατρός, φάρμακα, σχολείο, οικογένεια, σεβασμός στην εθνικότητα και στη θρησκεία σας κτλ κτλ)
Ας ταξινομήσουμε τώρα όλα αυτά σε δύο κατηγορίες: σ' αυτά που έχουμε απόλυτη ανάγκη για να ζήσουμε και σ' αυτά που τα χρειαζόμαστε αλλά μπορούμε να επιβιώσουμε και χωρίς αυτά. (Διαχωρισμός αναγκών από τα θέλω μας)
--------
Ας φανταστούμε τώρα ότι ένα αερόστατο μας πήρε από αυτό το νησί και μας πήγε μακριά.
Το ΄χει η μοίρα μας φαίνεται και ξανά ναυαγούμε σ' ένα νησί.
Δυστυχώς αυτή τη φορά είναι πραγματικά απαίσιο αυτό το μέρος... Ας το ζωγραφίσουμε.
(Κάθε ομάδα ζωγραφίζει τι υπάρχει στο νησί της)
(Τα περισσότερα παιδιά λένε όχι)
Τότε ας δούμε μερικές φωτογραφίες.
(Οι φωτογραφίες παρουσιάζουν παιδιά που έχουν καλύψει τις ανάγκες τους και παιδιά που ζουν σε ακατάλληλες συνθήκες διαβίωσης)
Θα θέλατε να βρίσκεστε στη θέση τους;
Τους παρουσιάζουμε τα 2 σήματα:
Το μπλε σημαίνει επιτρέπεται.
Το κόκκινο σημαίνει στοπ.
Βλέπουν ξανά τις φωτογραφίες και σε κάθε μία που τους αρέσει, σηκώνουν το μπλε καπάκι λέγοντας:
"Επιτρέπεται να ... έχουμε φαγητό, να πλενόμαστε, να έχουμε δωμάτιο, έχουμε φίλους κτλ"
Αν δεν τους αρέσει, λένε:
"Στοπ στο... να μην έχουμε φαγητό, να πίνουμε βρώμικο νερό, να κολυμπάμε σε βρώμικη θάλασσα, στον πόλεμο κτλ"
Στη συνέχεια κάθε ομάδα παρουσιάζει ένα δρώμενο δημιουργώντας το δικό της περιβάλλον.
Έπεται συνέχεια...
----------------------------
Οι ιδέες και οι καρτέλες προέρχονται από το compasito, ένα πρόγραμμα για τα δικαιώματα του παιδιού, το οποίο μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.
www.eycb.coe.int
Πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση!!!Περιμένω την συνέχεια!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΩΡΑΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ! ΜΠΡΑΒΟ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ πολύ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήευρηματική δουλειά !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα Μαγικό καπέλο!!!Ένα βραβειάκι σε περιμένει στο blog μου!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΑΓΙΚΟ ΚΑΠΕΛΟ ΓΕΙΑ!ΕΝΑ ΒΡΑΒΕΙΑΚΙ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΣΤΟ BLOG ΜΟΥ http://evaragou.blogspot.gr/
ΑπάντησηΔιαγραφήγεια κι από εμένα!!! άλλο ένα βραβείο σε περιμένει στο "stasinipiagogio.blogspot.gr"
ΑπάντησηΔιαγραφή