Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου 2013

ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ

Ο Χειμώνας μυρίζει διάφορα αρώματα:
πορτοκάλι και μανταρίνι, λεμόνι και μηλαράκι,
ίσως και λίγο ρόδι...

Το μαγικό καπέλο της τάξης μας έφερε διάφορα φρούτα:
IMG_1127
Βέβαια η λαχτάρα μας να τα γευτούμε είναι τεράστια

αλλά η υπομονή είναι ένα μεγάλο μάθημα! 

Ας παίξουμε λοιπόν:


ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ:
Χρησιμοποιήσαμε τα αινίγματα που βρήκαμε στην ιστοσελίδα http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2011/11/blog-post_24.html.

Κάθε φρούτο τοποθετείται στο αντίστοιχο αίνιγμα:
IMG_1124

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ: Ποιο φρούτο λείπει;

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ: Το καυτό μήλο
και άλλα παιχνίδια που μπρορείτε να βρείτε εδώ: http://magikokapelo.blogspot.gr/2013/02/blog-post_7.html

Στη συνέχεια παρατηρούμε πίνακες με φρούτα, που βρίσκουμε στο διαδίκτυο.
Ο ζωγράφος Cezanne είναι γνωστός για τα γεμάτα χρώματα φρούτα του. Στην παρακάτω ιστοσελίδα μπορείτε να βρείτε αρκετούς πίνακες με φρούτα:
http://commons.wikimedia.org/wiki/Paul_C%C3%A9zanne#Fruits

Παρατηρούμε τους πίνακες, προσπαθούμε να καταλάβουμε ποια φρούτα παρουσιάζουν, συζητάμε για τα υπόλοιπα αντικείμενα και στήνουμε τη δική μας σκηνή:
IMG_1129
Αφήνουμε τα παιδιά να αποφασίσουν πού θα τοποθετήσουν τα φρούτα στο τραπέζι και στη συνέχεια τους δίνουμε τέμπερες για να τα ζωγραφίσουν.
Μιμούμαστε το ζωγράφο και φτιάχνουμε με μαύρο χρώμα το περίγραμμα των φρούτων, αφού στεγνώσουν οι ζωγραφιές μας. 





Τέλος ήρθε η πολυπόθητη ώρα της γευσιγνωσίας:

"Μάντεψε τι φρούτο μυρίζεις και τι φρούτο τρως"

Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου 2013

ΤΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ;

Πολύ μας ταλαιπώρησε με την αγωνία του το Ημερολόγιο Αντίστροφης Μέτρησης. 

Ποιος κρυβόταν τελικά;
Αν θέλετε να το μάθετε, πατήστε την εικόνα!



Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2013

Ευχές για όλο τον κόσμο!

Αφού παρακολουθήσαμε την υπέροχη ταινία 
"ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ", 
ακολούθησε μια μακρά συζήτηση για διάφορα θέματα που αναδύονται από αυτή την ιστορία:


- για τα δικαιώματα που στερείται αυτό το παιδί.
- για τη συμπεριφορά των άλλων απέναντί του.
- για την προκατάληψη ( ο κύριος με τα πακέτα αποκάλεσε το παιδί "αλήτη" και "κλέφτη" )
- για τη δυνατότητα απόκτησης οικογένειας των παιδιών που δεν έχουν.
- για τη φιλία.


Στη συνέχεια σκεφτήκαμε τι θα θέλαμε να ευχηθούμε σε όλα τα παιδιά του κόσμου.
Κάθε παιδί σκεφτόταν μια ευχή, έκλεινε τα μάτια του και την έλεγε δυνατά. Μόλις τα άνοιγε, έβλεπε τα άλλα παιδιά να δραματοποιούν την ευχή του. Για παράδειγμα, αν κάποιος ευχόταν "αγάπη", τα υπόλοιπα παιδιά αγκαλιάζονταν, αν ευχόταν "παιχνίδια", τα υπόλοιπα έκαναν ότι έπαιζαν κ.τ.λ.


Την ιστορία μπορείτε να τη διαβάσετε στην ιστοσελίδα:

αλλά αξίζει να παρακολουθήσετε την ταινία, 
η οποία καθηλώνει μικρούς - μεγάλους!







Τέλος, χρησιμοποιήσαμε τις όμορφες καρτέλες με τις ευχές που βρήκαμε στην ιστοσελίδα 
http://pro-sxolika.blogspot.gr/2011/12/blog-post_15.html 
και παίξαμε το ακόλουθο παιχνίδι:

Τοποθετήσαμε σε κάθε πλαστικό αυγουλάκι μία λέξη από τις ευχές:

Κρύψαμε τα αυγουλάκια σε διάφορα σημεία της τάξης μας.
Τα παιδιά έπρεπε να ψάξουν να βρουν τα αυγουλάκια. 
Κάθε φορά που έβρισκαν ένα, το άνοιγαν, έβλεπαν τη λέξη 

και έπρεπε να την τοποθετήσουν κάτω από την κάρτα που περιείχε τη λέξη αυτή. 

Στο τέλος κάναμε όλοι μαζί έλεγχο για να διαπιστώσουμε αν οι λέξεις τοποθετήθηκαν σωστά.

Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου 2013

Καλικάντζαροι!!!

Τους ξέρετε δα τους καλικάντζαρους, ε;





Στην παρακάτω  ιστοσελίδα βρήκαμε κάποιες εικόνες τους: http://tovaltino.blogspot.gr/2011/01/blog-post_06.html






Αφού διαβάσαμε σχετικά παραμύθια και τους ζωγραφίσαμε όσο πιο αστείους μπορούσαμε, τους κατασκευάσαμε με σύρμα πίπας. Πολύ εύκολο:



Κρεμάστε λοιπόν ένα κόσκινο πίσω από την πόρτα και αφήστε τους να προσπαθούν να μετρήσουν τις τρύπες.
Διαφορετικά... δεν σας υπόσχομαι τίποτα!




Δευτέρα, 16 Δεκεμβρίου 2013

Τι μπορεί να βγει μέσα από ένα τζάκι;

Το πρώτο πράγμα που θα σκεφτείτε είναι ... ο Αϊ-Βασίλης!!!
Όμως από μιά καμινάδα μπορούν να βγουν διάφορα πράγματα.
Για βάλτε λίγο τη φαντασία σας να δουλέψει...

Ο αγαπημένος μας ζωγράφος Magritte πάντως φαντάστηκε...

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε τη συνέχεια:
http://blogs.sch.gr/nipkroustlas/archives/87
 

Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου 2013

Χριστουγεννιάτικες Κατασκευές στο Νηπιαγωγείο μας

Η αντίστροφη μέτρηση συνεχίζεται...

Προσπαθούμε να μαντέψουμε τι κρύβεται πίσω από τους αριθμούς... Τα παιδιά αναρωτιούνται: “μήπως να βγάζαμε και τους υπόλοιπους αριθμούς σήμερα;...”
Όμως όχι! Θα αντέξουμε να περιμένουμε...


Ένα χέρι! Τίνος να είναι;

Εμφανίστηκαν κι εκείνα τα κλειδιά...
Τι να ανοίγουν άραγε;

Το σακουλάκι έχει αυγό ή πατάτα;

Και το τυλιγμένο χαρτί τι να γράφει τέλος πάντων;


 εικόνα: mycutegraphics.com

Χριστούγεννα πλησιάζουν και πρόβες, τραγούδια και κατασκευές βρίσκονται σε ημερησία διάταξη.

Ολοκληρώσαμε την πρόσκληση για τη γιορτή μας.
Φέτος θα συμμετέχουμε στο θεατρικό έργο που θα παρουσιάσει το συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο.


 Για την πρόσκληση τα παιδιά ζωγράφισαν κι έκοψαν τα ρούχα του Αϊ-Βασίλη, τα κρέμασαν στο σχοινί και συμπλήρωσαν ό,τι άλλο ήθελαν.

Την επόμενη εβδομάδα θα πάμε στην πλατεία του χωριού να στολίσουμε ένα δέντρο μαζί με το δημοτικό.
Τα στολίδια μας είναι στη λογική της ανακύκλωσης, είναι αδιάβροχα και είναι πολύ εύκολα στην κατασκευή τους:

Κόψαμε ένα μπουκάλι

Ανοίξαμε τρύπα με πρόκα σ' ένα καπάκι

Περάσαμε την κορδέλα και δέσαμε τις άκρες κόμπο

Κλείσαμε με ένα άλλο καπάκι


Τα παιδιά κόλλησαν από μέσα αστεράκια κι ό,τι άλλο ήθελαν
κι έτοιμη η καμπανούλα!

Τέλος να σας παρουσιάσουμε και τα επιτραπέζια ημερολόγιά μας:

Η βασική ιδέα προέρχεται από την ιστοσελίδα krokotak.com

Χρειαστήκαμε 2 διαφορετικών διαμέτρων ρολά κουζίνας.
Τα παιδιά τα χρωμάτισαν, τα έβαψαν και τους πρόσθεσαν τις σκεπές. 
Διαφοροποιήσαμε τον τρόπο κατασκευής των σκεπών γιατί ήταν δύσκολος για τα παιδιά. Έτσι απλά έβαλαν κόλλα σ' ένα παραλληλόγραμμο, το δίπλωσαν τυλίγοντας το σπιτάκι και έκοψαν τις πάνω γωνίες:



Τέλος ενώνουμε τρία σπιτάκια μ' ένα χαρτόνι, πάνω στο οποίο κολλάμε το ημερολόγιο:


Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου 2013

Αριθμητάρι: Αριθμός 3

Ας αναρτήσουμε επιτέλους και κάτι επίκαιρο!

Παρουσιάζουμε στα παιδιά την παρακάτω εικόνα:



Τα ρωτάμε: τι ακριβώς βλέπουν, τι κάνουν οι άνθρωποι αυτοί, πού βρίσκονται, τι υπάρχει γύρω τους...
Οι απαντήσεις τους σε τέτοιες ερωτήσεις είναι πραγματικά απολαυστικές!!!

Τους διαβάζουμε το ποιηματάκι:

Τρία παιδάκια με στόμα ανοιχτό
κάτι λένε, τι να΄ναι αυτό;

Διατυπώνουν ξανά τις υποθέσεις τους σύμφωνα με τα νέα δεδομένα.



Για να διαβάσετε τη συνέχεια της δραστηριότητας 
πατήστε πάνω στο καπέλο.

http://blogs.sch.gr/nipkroustlas/archives/82

Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου 2013

Αριθμητάρι: Αριθμός 2

Για τη γνωριμία μας με τον αριθμό 2 χρησιμοποιήσαμε την παρακάτω εικόνα:



  • Τι βλέπετε; / Τι φοράνε; / Πόσοι είναι;
  • Τι κοιτάζουν;
  • Τι υπάρχει γύρω τους; 




    Επειδή η εικόνα παρουσιάζει τα ανθρωπάκια του Γαΐτη, για τα οποία είχαμε κάνει πολύ λόγο, όταν μιλούσαμε για τη δικτατορία και την καταπάτηση δικαιωμάτων (θα μιλήσουμε γι΄ αυτά σε άλλη ανάρτηση), τα παιδιά κατάλαβαν ότι το θέμα του πίνακα ήταν σχετικό με τα παραπάνω.

  • “Δύο άντρες με καπέλα
    τι κοιτάζουν εκεί πέρα;”
     εικόνα: pythagoreionip.blogspot.gr 



    • Ποιος τους μιλάει; Τι τους λεέι; Τι συμβαίνει; Πώς αντιδράνε οι δύο άνθρωποι;…



    Τα παιδιά είπαν ότι τους λέει:

    • Απαγορεύεται να μιλάτε, να τραγουδάτε κτλ
    • Θα κάνετε αυτά που σας λέω, κτλ




     
    IMG_1088

Δευτέρα, 9 Δεκεμβρίου 2013

Αριθμητάρι με πίνακες ζωγραφικής

Όπως είπαμε σε προηγούμενη ανάρτηση, ξεκινήσαμε ένα αριθμητάρι με θέμα την τέχνη.

Αριθμός 1


- Τι ακριβώς κάνει αυτό το παιδί;
(Απ. Τρέχει / περπατάει / πηδάει / βάζει καλάθι!!!)

- Πού βρίσκεται; Τι υπάρχει γύρω του;


Αφού διατυπώσουν τις απόψεις τους, τους διαβάζουμε το ποιηματάκι:
“Ένα παιδάκι, παιδάκι μικρό
μάντεψε πού πάει βιαστικό”



Ο πίνακας ανήκει στον Leonid Afremov
και η ιδέα πάρθηκε από το εκπληκτικό μπλογκ
http://pythagoreionip.blogspot.gr/2013/02/blog-post_28.html

Κυριακή, 8 Δεκεμβρίου 2013

Έβρεχε, έβρεχε... Τι έβρεχε;

Υπάρχει ένας ζωγράφος που δεν ζωγραφίζει αυτά που βλέπει αλλά αυτά που ονειρεύεται...
Το ζωγράφο αυτόν τον λένε Magritte.

Ο Μαγκρίτ λοιπόν ένα βράδυ ονειρεύτηκε μια παράξενη βροχή.

Έβρεχε, έβρεχε... Τι έβρεχε;


Το υπόλοιπο άρθρο θα το βρείτε εδώ:
http://blogs.sch.gr/nipkroustlas/archives/64

 

Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2013

ΒΡΟΧΕΡΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ

Για την παρακάτω δραστηριότητα χρησιμοποιήσαμε πίνακες ζωγραφικής που βρήκαμε στο διαδίκτυο.

ΜΕΡΟΣ 1ο 
Διαμορφώνουμε το χώρο έτσι ώστε σε 4 σημεία του χώρου να εκθέτονται 4 πίνακες με θέμα τη Βροχή. Αρχικά είναι στραμμένοι ανάποδα ώστε να μη φαίνεται τι απεικονίζουν. 
IMG_1063

Αρχικά τα παιδιά κινούνται στο χώρο με συνοδεία μουσικής, ώστε να ενεργοποιηθεί το σώμα τους. 

Μετά ανοίγουν έναν έναν τους πίνακες και τους παρατηρούν.

Αγγίζουν ένα σημείο του και μαγικά μεταμορφώνονται στο πρόσωπο ή αντικείμενο που άγγιξαν και αυτοσχεδιάζουν. 

Εμπνευστήκαμε από τη συνάδελφο Ανθή (http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2011/09/blog-post_17.html) και με αινίγματα-ποιηματάκια τα παιδιά έπρεπε να εντοπίσουν τους πίνακες στους οποίους αναφερόμασταν κάθε φορά... 

Καθόμαστε γύρω από κάθε πίνακα και τον σχολιάζουμε. Εστιάζουμε σε αυτά που βλέπουμε σε
1ο πλάνο: χρώματα, πρόσωπα, αντικείμενα, σχήματα, γεγονότα...
2ο πλάνο: τι νομίζεις ότι συνέβηκε; γιατί νομίζεις ότι αυτός... πού νομίζεις ότι βρισκόταν πριν; πού πάει; γιατί; και σε
3ο πλάνο: συναισθήματα.

Επιλέγουν τον πίνακα που τους άρεσε και δημιουργούν ένα tableaux vivant, ένα ζωντανό πίνακα δηλαδή :)


IMG_1068

Πλάθουν ιστορίες και τις παρουσιάζουν σε δρώμενα.IMG_1060

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:
Χρησιμοποιώντας τον παρακάτω πίνακα που βρήκαμε στην ιστοσελίδα της Ανθής, εστιάσαμε στον αριθμό 1.BLOG 02
Ψάχνουμε πράγματα μοναδικά: 1 ρολόι, 1 φανάρια δρόμου, άνθρωπος χωρίς ομπρέλα…
Φτιάξαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας, αλλά δυστυχώς δε φαίνεται καλά σε ασπρόμαυρη εκτύπωση. Ωστόσο τα παιδιά κατάφεραν να εντοπίσουν τα αντικείμενα, αφού αρχικά τα εντόπισαν στη μεγάλη έγχρωμη εικόνα.
αρ 1

Παίξαμε με το ζάρι το επόμενο φύλλο εργασίας:
βροχη2
αφού όμως πρώτα παίξαμε στο μεγάλο χαρτί - στο πάτωμα:
Από το σύννεφο πέφτουν τόσες σταγόνες = καπάκια, όσα φέρει το ζάρι:
IMG_1062

Και τώρα μια ιδέα κα-τα-πλη-κτι-κή!!!
Ανήκει στο ιστολόγιο pythagoreionip και συγκεκριμέναhttp://pythagoreionip.blogspot.gr/2013/02/blog-post_28.html . 

Βασίζεται στο βιβλίο της Μαρί Σελλιέ «Οι 10 πρώτοι μου πίνακες ζωγραφικής». Μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για το βιβλίο αυτό εδώ:http://5onipserrwn.blogspot.gr/2013/01/blog-post_21.html
Πρόκειται για το ΑΡΙΘΜΗΤΑΡΙ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ.

Ακολουθώντας τις ανάγκες της δικού μας προγράμματος, σας παρουσιάζουμε τον αριθμό 1:
IMG_1081α
Περισσότερα… σε επόμενη ανάρτηση.


Η/Υ: παζλ

ΓΛΩΣΣΑ:
Δουλεύουμε τη λέξη «ΒΡΟΧΗ»
και το γράμμα Β.

Παιχνίδι:
Ρίχνουμε κάτω κάρτες , οι οποίες απεικονίζουν αντικείμενα που αρχίζουν από 2 ή περισσότερα γράμματα.
«Να εξατμιστούν, να εξατμιστούν όσα αρχίζουν από… (π.χ. Β).

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ:
Ο κύκλος του Νερού


Τέλος, μην ξεχνάτε ότι:
βροχή 00
 βροχή 01



Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2013

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ

Η παρακάτω δραστηριότητα θα μπορούσε να έχει τον τίτλο:

Μάντεψε τον πίνακα

Κάποιος έμπαινε μέσα σε μια σπηλιά (=κουκλοθέατρο σκεπασμένο με υφάσματα) και ανακάλυπτε μια φθινοπωρινή εικόνα. Άρχιζε να περιγράφει τι βλέπει. 

Τα άλλα παιδιά άκουγαν και σχεδίαζαν με μαρκαδόρους ή κηρομπογιές ό,τι άκουγαν.
Έπειτα έμπαιναν στη σπηλιά και διαπίστωναν κατά πόσο μοιάζει αυτό που φαντάστηκαν με την πραγματική εικόνα.

Τη συνέχεια του άρθρου μπορείτε να τη δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://blogs.sch.gr/nipkroustlas/2013/12/04/painter/
πατήστε την εικόνα