Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2014

ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 40




Ένα μέρος του βιβλίου μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.


Για το βιβλίο αυτό υπάρχουν υπέροχες δραστηριότητες από συναδέλφους, όπως...

η αξιοποίηση του εφημεριδοπώλη στις χαρούμενες φατσούλες,
το κουτί της Πόπης 
και φυσικά ο τροχός της Κατερίνας.

Το μόνο που θα προσθέσω σ' αυτές, είναι λίγη... νοσταλγία:







Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΒΑΤΡΑΧΟΣ

Άλλο ένα βιβλίο που μπορεί να μας βοηθήσει στην επεξεργασία του θέματος "Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ" αποτελεί το

"Ο Βάτραχος είναι βάτραχος
του Μαξ Βέλθουις.





Πριν την ανάγνωση:
Πριν δουν το παραμύθι ακούν ήχους από ποτάμι και βατράχια και αυτοσχεδιάζουν με το σώμα τους.




Γλωσσικές Ασκήσεις:

Παιχνίδια με τον τίτλο
Λεκτικά παιχνίδια όπου η μια ομάδα λέει τον τίτλο καταφατικά, η άλλη ερωτηματικά (ο Βάτραχος είναι βάτραχος;) και η τρίτη αρνητικά (ο Βάτραχος δεν είναι βάτραχος).

Λίστα με ονόματα των ηρώων ή με τα αρχικά τους.

Σωστό άρθρο Τοποθετούν τις εικόνες των ηρώων κάτω από το σωστό άρθρο.


Μαθηματικά:

Οι ντεντέκτιβ χωρίζονται σε ομάδες και έχοντας μπροστά τους μια φωτοτυπία σελίδας του βιβλίου ψάχνουν πόσες φορές εμφανίζεται κάποιο ζώο ή αντικείμενο (πέτρες, πουλιά, τσαγιέρα, αυγά κτλ)


Κοινωνικοσυναισθηματικός Τομέας:

Είχε δίκιο ο βάτραχος που νόμιζε ότι ήταν άχρηστος;

Του άρεσε πραγματικά να μαγειρεύει, να διαβάζει κτλ.;
Αν ναι, τι θα μπορούσε να κάνει για να μάθει;
Χρησιμοποιώντας την ακόλουθη εικόνα, ο βάτραχος συμβουλεύεται το λαγό ώστε να επιτύχει το στόχο του:



π.χ. ο λαγός θα μπορούσε να τον συμβουλεύσει αν θέλει να μάθει να διαβάζει να πάει στο σχολείο, να μελετήσει κτλ
ανάλογα με τις προτάσεις των παιδιών.


ΔΕΝ ΤΑ ΠΑΡΑΤΑΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ!


Παρένθεση: για το πέταγμα μπορούμε να αναφέρουμε τον Δαίδαλο, το Λεονάρντο Ντα Βίντσι και τους αδελφούς Ράιτ.

Συναισθήματα: 
Τοποθετούμε μια φατσούλα emotion ανάλογα με το συναίσθημα που αναδύεται στην κάθε σελίδα.


Πολλές φορές προσπαθούμε να γίνουμε κάποιοι άλλοι, κάποιοι που οι άλλοι θα ήθελαν να ήμαστε, 
κι όχι αυτοί που πραγματικά θα μπορούσαμε να είμαστε. Κι όπως λέει ο Μπουκάι, αυτό είναι το πρώτο βήμα για την πτώση της αυτοεκτίμησής μας...

Αυτοεκτίμηση είναι να ξέρουμε την προσωπική μας αξία, να αποδεχτούμε τον εαυτό μας όπως είναι, χωρίς να θυμώνουμε και να τον τιμωρούμε επειδή δεν είναι κάποιος άλλος, και κάθε απόφαση βελτίωσης να στηρίζεται όχι στο ότι σήμερα είμαι άχρηστος και αύριο θα είμαι καλύτερος, αλλά στο ότι σήμερα είμαι καλά και αύριο ακόμη καλύτερος.
(Από την Αυτοεκτίμηση στον Εγωισμό).

Συνεχίζοντας τις δραστηριότητές μας, θα μπορούσαμε να φτιάξουμε την αλυσίδα της αυτοεκτίμησης της τάξης μας με κάθε κρίκο κι ένα "μπορώ να..."


Λίστα των χρήσιμων και ωφέλιμων γνώσεων:

Ποιες γνώσεις και ικανότητες πρέπει 
και ποιες θα θέλαμε να αποκτήσουμε;



-

Θεατρικό Παιχνίδι:

Δημιουργώντας ένα παραποτάμιο περιβάλλον αφήνουμε τα παιδιά να αυτοσχεδιάσουν και να μεταμορφωθούν σε ζώα που ζουν εκεί.

Ορχήστρα και ζώα:
Κάθε ζώο αντιστοιχεί σε ένα μουσικό όργανο (πχ οι βάτραχοι στην ξύστρα, οι ποντικοί στα ξυλάκια κτλ)

Όποτε η ορχήστρα παίζει το κάθε όργανο, εμφανίζονται τα αντίστοιχα ζώα και αυτοσχεδιάζουν...



Μουσική


Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ





ΤΑ ΓΕΛΙΑ ΤΩΝ ΒΑΘΡΑΚΩΝ





Παιχνίδια:


Μέσα - Έξω: Τα παιδιά καλούνται να πηδήσουν μέσα ή έξω από τις λιμνούλες - στεφάνια ανάλογα με την εντολή μας!

Πηδάμε στην απέναντι όχθη μόνο όταν ακούσουμε τη λέξη "βάτραχος". Απλώνουμε ένα μπλε ύφασμα και μπερδεύουμε την κατάσταση με τις λέξεις "βάρκα, βάρος, βάστα, βάζο, Βάσω, βράχος κτλ"





Γνωστικές Προεκάσεις:


Ο κύκλος ζωής του βατράχου




Χρήσιμο υλικό για τον κύκλο ζωής:
www.sparklebox.co.uk
www.sparklebox.co.uk/

taniamanesi-kourou.blogspot.gr
-----------------------------------------------------


Τα φύλλα εργασίας 
(Βρες το όνομά μου, Λίστα με τους ήρωες του παραμυθιού, Σε τι είναι πολύ καλός και Χρωμάτισε μόνο τα κομμάτια που περιέχουν το β)
τα οποία φτιάξαμε για το παραμύθι αυτό μπορείτε να τα βρείτε εδώ:




Επίσης χρήσιμο υλικό μπορείτε να βρείτε εδώ:

parami8oxora.blogspot.gr

mikapanteleon.blogspot.gr/   









Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ - ΑΧ, ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΓΑΤΑ;

Αχ, γιατί να είμαι γάτα

Το παραμύθι αυτό μας δίνει την ευκαιρία να κατανοήσουμε ποιοι είμαστε, τις ικανότητες και τις προτιμήσεις μας. 

Το κείμενο μπορείτε να το διαβάσετε πατώντας την εικόνα:


Δραστηρίοτητες:

Πριν την ανάγνωση
Τι πρόβλημα πιστεύετε ότι αντιμετωπίζει η γάτα και γιατί;

Θεατρικό Παιχνίδι: 
Αυτοσχεδιάζουμε καθώς ένα παιδί γίνεται μάγος και μεταμορφώνει τους άλλους σε ό,τι θέλει.

Κοινωνικοσυναισθηματικός Τομέας
Καθόμαστε σε κύκλο και κάθε παιδί λέει :
"Αχ, γιατί να είμαι ... (πχ η Μαρία)"
Το παιδί που κάθεται δίπλα του, του απαντάει:
"Είναι υπέροχο που είσαι (η Μαρία) επειδή..."
Έτσι κάθε παιδί βρίσκει ένα θετικό στοιχείο στους άλλους και το εκφράζει,
κάτι που τονώνει την αυτοπεποίθηση της ομάδας και το δέσιμό της.


Αν ήμουν... (δέντρο, ζώο, πουλί, ουράνιο σώμα...) τι θα ήμουν; 
Κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι και απαντάει στην παραπάνω ερώτηση, με βάση την κατηγορία που θα του τύχει. 
Στη συνέχεια αποτυπώνουν τις απαντήσεις τους στο χαρτί:

IMG 3056


Δημιουργικός Λόγος: 
Σε τι άλλο μπορεί να μεταμόρφωσε τη Μαγδάλω ο μάγος;
Τι αντιρρήσεις του έφερε;
magos2
(Δείτε τις προτάσεις από το σχολείο της Αγγελικής  εδώ: kidsactivities.gr )

Παιχνίδι με τις εικόνες:
Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και σε κάθε ομάδα δίνουμε μια φωτοτυπία από τις εσωτερικές εικόνες του βιβλίου.
Διαβάζουμε ένα απόσπασμα του βιβλίου. Η ομάδα που κρατάει την αντίστοιχη εικόνα χτυπάει παλαμάκια για να μας δείξει ότι το απόσπασμα την αφοράει:
IMG 3054


Γλωσσικές ασκήσεις:
Μαθαίνουμε το γράμμα "Γ"
Ποιες άλλες λεξούλες αρχίζουν από αυτό το γράμμα;

Φύλλο Εργασίας: Η γάτα η Μαγδάλω μεταμορφώθηκε σε κάτι που αρχίζει από γ.

Ανασυνθέτουν την πρόταση: "Αχ, γιατί να είμαι γάτα;"



Μαθηματικά:
Οι μικροί ντεντέκτιβς ψάχνουν να βρουν πόσα ζητούμενα αντικείμενα βρίσκονται στη σελίδα που κρατούν (πχ πόσα φλιτζάνια; λουλούδια; καπέλα; καρέκλες; κτλ)


Μουσική: 

"Τι ουρά να μου ταιριάζει"




"Η γάτα κάνει μάγια"





 Αξιοποιώντας τον τελευταίο διάλογο του βιβλίου, όπου η γάτα λέει:

" Άσε με να είμαι ο εαυτός μου"

ξεκινάμε να μιλάμε για τον εαυτό μας και το πόσο σπουδαίος είναι.


------------------------------------------------------------------

Μπορείτε να κατεβάσετε 
το ζάρι
τη γάτα που μεταμορφώθηκε σε κάτι που αρχίζει από Γ
το μάγο

πατώντας την εικόνα: 



(οι εικόνες που χρησιμοποιήθηκαν στα φύλλα εργασίας είναι από το αγαπημένο μας http://www.mycutegraphics.com/
Ζάρια μπορείτε να βρείτε εδώ: fiche-maternelle.com/)

Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Φιλαναγνωσία

Ο άνεμος της αλλαγής παρέσυρε φέτος 
το μαγικό καπέλο σ' ένα άλλο σχολείο...
Η αλλαγή, η προσαρμογή και οι αυξημένες υποχρεώσεις με κράτησαν μακριά σας, 
αλλά ευελπιστώ ότι θα καταφέρω να μείνω στο μπλογκοπαρεάκι μας!!!

Φέτος θα ασχοληθούμε μ' ένα πολύ αγαπημένο θέμα:
Φιλαναγνωσία!

Οι ακόλουθοι σύνδεσμοι θα σας μεταφέρουν σε ιστοσελίδες που έχουν υπέροχες ιδέες και δραστηριότητες φιλαναγνωσίας:




Πολύτιμη στο σχεδιασμό του προγράμματος  ήταν η βοήθεια από το βιβλίο: 

"1001 δράσεις για να αγαπήσω το βιβλίο"
του ΦΙΛΙΠ ΜΠΡΑΣΕΡ (Εκδ. Μεταίχμιο)

το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ:



Ένα μεγάλο ευχαριστώ και σε όλους τους συναδέλφους, που έχετε αναρτήσει καταπληκτικές δραστηριότητες και υλικό φιλαναγνωσίας!!!


Υπέροχες καρτέλες που θα μας βοηθήσουν στην επεξεργασία του κειμένου 
βρήκαμε εδώ:



Για περισσότερες ιδέες 
ακολουθείστε μας στο printerest





Οι δραστηριότητες που αναδύονται από ένα βιβλίο είναι πάρα πολλές και προτείνουμε την ακόλουθη ταξινόμησή τους:

Δραστηριότητες πριν την ανάγνωση:
Δραστηρίοτητες που κεντρίζουν το ενδιαφέρον του παιδιού πριν διαβάσουμε το βιβλίο, όπως το παιχνίδι του χαμένου θησαυρού, παιχνίδια με τον τίτλο του βιβλίου, ασκήσεις φαντασίας κτλ.

Δραστηριότητες Προφορικής Έκφρασης:
Δραστηριότητες που προωθούν τον προφορικό λόγο και την επιχειρηματολογία όπως: ανοιχτές ερωτήσεις (τι σου άρεσε; τι θα έκανες στη θέση του... ; Ποιοι είναι οι ήρωες; Πού εξελίσσεται η ιστορία; Τι πρόβλημα αντιμετωπίζει; Πώς το έλυσε; κτλ)

Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής:
Αφού διαβάσουμε το βιβλίο μπορούμε να αφήσουμε ελεύθερη την φαντασία μας και να σκεφτούμε τη συνέχεια της ιστορίας που διαβάσαμε, να της δώσουμε ένα διαφορετικό ρόλο, να αντιστρέψουμε τους χαρακτήρες, να τους τοποθετήσουμε σε μια άλλη εποχή ή σ' ένα διαφορετικό περιβάλλον κτλ.

Δραστηριότητες ανάπτυξης της Κοινωνικοσυναισθηματικής Ανάπτυξης:
Διατυπώνουμε τα συναισθήματα που νιώθουν οι ήρωες αλλά και τα παιδιά, τα αναπαριστάνουμε, κατανοούμε τη σύνδεσή τους με τις πράξεις των ηρώων, μπαίνουμε στη θέση του άλλου και τον κατανοούμε καλύτερα... Διαπιστώνουμε σε τι μοιάζουμε και σε τι διαφέρουμε από τους άλλους. Αντιλαμβανόμαστε ότι κάθε πλάσμα είναι μοναδικό και ξεχωριστό.



Θεατρικό Παιχνίδι / Δραματοποίηση:
Αναπαράσταση των ηρώων, δημιουργία παγωμένης εικόνας, παιχνίδια με μάσκα και κούκλες, αυτοσχεδιασμοί κτλ.

Δημιουργία παιχνιδιών:
Κουίζ, Μπίνγκο, Κάρτες Μνήμης, Παζλ, Επιδαπέδια παιχνίδια κτλ.

Γλωσσικές Δραστηριότητες:
Μπορούμε να παίξουμε με τις λέξεις του τίτλου, με το όνομα και το αρχίγραμμα του ήρωα, να φτιάξουμε λίστα με τους ήρωες κτλ.


Μαθηματικά:
Μετρούμε ήρωες και αντικείμενα, ταξινομούμε, σειροθετούμε κτλ.

Τέχνες:
Σύνδεση της ιστορίας με πίνακες ζωγραφικής, εικονογράφηση της ιστορίας, δημιουργία γλυπτού, μάσκας, κούκλας κτλ.
Ανακάλυψη ποιήματος ή τραγουδιού που σχετίζεται με την ιστορία, ρυθμικά παιχνίδια, "ντύσιμο" της ιστορίας με μουσική κτλ.

Χρήση του Η/Υ:
Εκπαιδευτικά παιχνίδια που υπάρχουν στον υπολογιστή μας ή στο διαδίκτυο, ανακάλυψη σχετικών ντοκυμαντέρ, προγράμματα ζωγραφικής κτλ

Γνωστικές Προεκτάσεις:
Αναζήτηση περισσότερων πληροφοριών σχετικά με το περιβάλλον που διαδραματίζεται η ιστορία (πχ δάσος, θάλασσα κτλ), τα ζώα ή φυτά που εμφανίζονται στο βιβλίο, τα στοιχεία της φύσης (βροχή, αέρας, ουράνιο τόξο κτλ)


Σας ευχόμαστε
ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ
ΣΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ !



εικόνα: www.clipartpanda.com 

Πέμπτη 19 Ιουνίου 2014

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

εικόνα: www.mycutegraphics.com/

Σας ευχαριστώ για την υπέροχη χρονιά που περάσαμε μαζί!!!!

Σας ευχαριστώ για όσα μοιραστήκαμε!!!!


Καλό Καλοκαίρι, με μπόλικο κολύμπι: 
Κάνει καλόοοοοοο......



Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

Το ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ της ΤΕΧΝΗΣ

Με τον ίδιο τρόπο που δουλέψαμε 
τους μινωικούς πίνακες σε σχέση με την α-β,
δουλέψαμε και τους πίνακες ζωγραφικής σπουδαίων ζωγράφων.

Αφού έδωσαν τίτλο στα έργα τέχνης που τους παρουσίασα 
είτε σε φωτοτυπίες είτε στον Η/Υ,
αντιστοίχισαν τα γράμματα με τα έργα.



Έτσι, στον πίνακα "Ακροβάτης" αντιστοιχεί το Α
στον πίνακα "Βροχή" αντιστοιχεί το Β
κ.ο.κ.


Το πρόβλημα ήταν να βρούμε πίνακα από Ξ και Υ
έτσι δώσαμε στον πίνακα του Ιακωβίδη τον τίτλο "Ξεκουφαίνω" (!)

και στον πίνακα του Βαν Γκογκ τον τίτλο "Ύπνος":




Το αλφαβητάρι μας μπορείτε να το βρείτε εδώ:
ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

--------

Παρουσιάστηκε ένα ενδιαφέρον πρόβλημα,
όταν τα παιδιά έβρισκαν το αντίστοιχο γράμμα για τους πίνακες που έβλεπαν στον Η/Υ.



Σε κάποια φάση βρέθηκαν στο πάτωμα μόνο σύμφωνα
(δυστυχώς δεν έχω σχετική φωτογραφία).
Τα παιδιά μου ζήτησαν να τους διαβάσω τι γράφει
και καθώς ήταν ακατόρθωτο να γίνει αυτό,
αρπάξαμε την ευκαιρία για να μιλήσουμε για τα σύμφωνα και τα φωνήεντα
και να φτιάξουμε συλλαβές τοποθετώντας φωνήεν μετά από κάθε σύμφωνο.
Έτσι μπορέσαμε τελικά να διαβάσουμε την τεράστια και ακαταλαβίστικη "λέξη" που προέκυψε!!!


-------

Με αυτή την ανάρτηση κλείνουμε και το πρόγραμμα
"Πίνακες ζωγραφικής: Παράθυρα σε κόσμους μαγικούς"
!!!







Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Το ΤΣΙΡΚΟ του Chagall και το ΤΣΙΡΚΟ της Φιλίας



Γεια σας!!!

Με λένε Σαγκάλ και είμαι ζωγράφος.




Λατρεύω το ΤΣΙΡΚΟ!!!

Πηγαίνω τακτικά και παρακολουθώ τις παραστάσεις του.



Δεν χορταίνω να βλέπω τους ακροβάτες...


τους κλόουν με τις κατεργαριές τους


τους ανθρώπους λάστιχο


τους μουσικούς


και τους χορευτές...


Ένα μόνο με πικραίνει...

Στο τσίρκο χρησιμοποιούν ζώα 

τα οποία συχνά τα βασανίζουν για να μάθουν κόλπα

και τα έχουν κλεισμένα σε μικρά κλουβιά όλο τον υπόλοιπο χρόνο...






εικόνα: nhes.wordpress.com


(Ένα ενδιαφέρον άρθρο εδώ: http://ecology-salonika.org/2009/?p=3063)

(Κι ένα φύλλο εργασίας:


-------


Καλέ μου Σαγκάλ

έχω ευχάριστα νέα!!!

Η χώρα μας έχει μια υπέροχη πρωτιά:

Είναι η 1η χώρα που απαγόρευσε τη χρησιμοποίηση ΟΛΩΝ των ζώων
-και των άγριων και των ήμερων-
(λεπτομέρειες εδώ: www.arcturos.gr/)

έτσι δεν χρειάζεται να ανησυχείς πια γι' αυτό!!!

Εμείς ζούμε σε ένα μικρό χωριό και δεν έχουμε πάει ποτέ σε τσίρκο.

Όμως χάρη στους πίνακές σου, πήραμε μια γεύση από τη μαγεία του

και φτιάξαμε το δικό μας τσίρκο

ΤΟ ΤΣΙΡΚΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ!!!

Στο τσίρκο μας θα βρείτε κατεργάρηδες κλόουν
που τσακώνονται διαρκώς 




αλλά ξέρουν να τα βρίσκουν ξανά...

κλόουν που θα σας ξετρελάνουν με τα αστεία τους



και τις επιδεξιότητές τους...


απίστευτους ακροβάτες 
που περπατούν πάνω στο σκοινί 


ή σε ξυλοπόδαρα ... χμμμμ κουτο-πόδαρα εννοούσα



καταπληκτικούς μάγους
που εμφανίζουν και εξαφανίζουν μπαλάκια
που μεγαλώνουν και μικραίνουν χαρτόνια στο λεπτό
και το σπουδαιότερο: εξαφανίζουν ολόκληρους ανθρώπους!!!



Ανοίξαμε και σας περιμένουμε!!!!!


---------------------------
Να σας υπενθυμίσω τις υπέροχες προτάσεις της Μαρίας 
σχετικά με τους πίνακες του Σαγκάλ και το τσίρκο: