Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

Τελικά είμαστε εντελώς διαφορετικοί;

Παγκόσμια σύσκεψη στο νηπιαγωγείο μας.




Κάθε λαός μίλησε για τις διατροφικές του συνήθειες, τα πιστεύω του, τις ενδυματολογικές προτιμήσεις, τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες... 
Κάθε λαός έχει τη δική του γραφή, μιλάει τη δική του γλώσσα, φτιάχνει τις δικές του ιστορίες.   
Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά. 

Για να δούμε τώρα τι ανάγκες έχουν. 
Τι πιστεύετε ότι χρειάζονται όλοι οι άνθρωποι για να ζήσουν;

(Ειδικά όταν είπαν "ελπίδα" και "ειρήνη" έμεινα άφωνη!)

εικόνα: webclipart.about.com

Ζωγραφίζουμε τις ανθρώπινες ανάγκες προσπαθώντας να τις διαχωρίσουμε από τις επιθυμίες.




Οι άνθρωποι όλης της γης έχουν τις ίδιες ανάγκες. 

Τελικά δεν είμαστε και τόοοοσο διαφορετικοί όπως αρχικά πιστεύαμε. 


Για όσους επιμένουν ότι είμαστε τόοοοοσο διαφορετικοί, προτείνουμε ένα ταξιδάκι στη χώρα των χρωμάτων:



Μήπως μπορείτε να βρείτε τη χώρα αυτού του παιδιού;

εικόνα: blogs.sacbee.com/

ή αυτών των παιδιών;




(india color festival)



Εντάξει τώρα. Όλοι έχουμε τις ίδιες ανάγκες. 
Έχουμε όμως όλοι δικαίωμα να ικανοποιούμε τις ανάγκες μας αυτές;


(έπεται συνέχεια)



Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

Η ΚΙΝΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Το μαγικό μας καπέλο μάς καλεί σε νέο ταξίδι! Φύγαμε για την...

Τι να πρωτοπεί κανείς για αυτόν τον λαό και τι ν' αφήσει... 
Αναγκαστικά περιορίσαμε την παρουσίαση των πολιτισμικών τους στοιχείων.



Παρακολουθώντας βίντεο μάθαμε για το χορό του δράκου, 

το χορό του λιονταριού (πιατίνια για ηχητική υπόκρουση),


τα κινέζικα ακροβατικά...


τις μάσκες στο κινέζικο θέατρο:


Παίξαμε το κινέζικο παιχνίδι tangram 




και φτιάξαμε τσάι και noodles και τα δοκιμάσαμε σε πορσελάνινα σκεύη χρησιμοποιώντας ξυλάκια!


Μάθαμε ότι κάποια κινέζικα καπέλα έχουν σχήμα κώνου 

και φτιάξαμε βεντάλιες ... για τις ζεστές μέρες.


Και φυσικά ζωγραφίσαμε Κινέζους κι ό,τι άλλο μας έκανε εντύπωση από το ταξίδι μας αυτό.






Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2014

Η ΑΦΡΙΚΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ!

Φεύγουμε από την Αμερική. Το ταξίδι είναι μεγάλο. 

Διασχίζουμε φουρτουνιασμένες θάλασσες μα τελικά φτάνουμε στον προορισμό μας: 




Στο διαδίκτυο μπορούμε να βρούμε άφθονο υλικό από φωτογραφίες με πρόσωπα, μάσκες κι άλλα είδη τέχνης, κτλ

Μερικές χρήσιμες ιστοσελίδες:

www.genuineafrica.com : μάσκες

egpaid.blogspot.com : φωτογραφίες

paizoumemazi.blogspot.gr :παιχνίδια

Η λέξη ΑΦΡΙΚΗ μας φέρνει στο νου, εκτός άλλων, μουσική, κρουστά, χορό:



Η αφρικανική τέχνη αποτέλεσε έμπνευση για διάφορες κατασκευές:

μάσκες (χρωματίζουμε ένα χαρτόνι με κηρομπογιές , βάφουμε με μαύρη μπογιά και αφού στεγνώσει, σκαλίζουμε τα σχέδια που θέλουμε):



και βραχιόλια:

Στη χριστουγεννιάτικη γιορτή συμμετείχαμε στο θεατρικό του δημοτικού σχολείου και είχαμε το ρόλο των Αφρικανών. 
Για τις ανάγκες του ρόλου μας φτιάξαμε:
κολιέ με πιάτα και σύρμα πίπας: (masai necklace)


στολίδι για το κεφάλι με καλαμάκια:



Μας καθήλωσε η καταπληκτική ταινία: 
Κιρικού και η Μάγισσα.


λεπτομέρειες: http://www.olympiafestival.gr/06_FilmArchive/grFilm15_kirikou.htm

Είναι απίστευτο πόσα θέματα για συζήτηση και παιχνίδια προκύπτουν απ' αυτή την ταινία!
Τα παιδιά την λάτρεψαν!



Να μοιραστώ μαζί σας και μια εμπειρία μας: 
Είναι γνωστή η ιστορία του "UBUNTU" (αν όχι, με μια αναζήτηση στο διαδίκτυο θα τη βρείτε αμέσως).
Κάναμε και μεις κάτι παρόμοιο: Στην άκρη τοποθετήθηκε ένα ρόδι και τα παιδιά έτρεξαν για να το πάρουν. Μόλις έφτασε ο πρώτος, το άρπαξε γεμάτος χαρά. Μα μόλις τον ρώτησα "τι θα το κάνεις;" με κοίταξε και απάντησε: Θα το μοιραστώ με τα άλλα παιδιά!!!


Ας κλείσουμε με ένα αγαπημένο μου τραγούδι: 




χμ... κι ένα άλλο αγαπημένο μου τραγούδι:





Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

ΟΙ ΙΝΔΙΑΝΟΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ !

Ένα κουτί προσγειώθηκε στην παρεούλα μας. Τι να κρύβει άραγε;

Το υλικό που μπορούμε να βρούμε στο διαδίκτυο είναι πλούσιο : φωτογραφίες, πίνακες, βίντεο, μουσική και τραγούδια... Δύσκολο να αναρτήσουμε τόσο υλικό εδώ. 

Θα σας παρουσιάσουμε μόνο μερικά απ' τα αποτελέσματα της δουλειάς μας:

ΓΛΩΣΣΑ:
Παλιότερα η γραφή τους αποτελούταν από ιδεογράμματα:

Κάνοντας αναζήτηση : "american indian symbols" βρίσκουμε άφθονο υλικό. 

Χρησιμοποιώντας λοιπόν την παρακάτω λίστα φτιάχνουμε ιστορίες με 2 τρόπους: 

Τα παιδιά επιλέγουν μερικά ιδεογράμματα και τα τοποθετούν στη σειρά ώστε να δημιουργήσουν μια ιστορία:



Τα παιδιά επιλέγουν από τη λίστα όποια ιδεογράμματα θέλουν, τα γράφουν μόνα τους στο χαρτί και διηγούνται την ιστορία τους:

ΓΡΑΜΜΑ Ιι: 


ΒΙΝΤΕΟ: 

Η ταινία κινουμένων σχεδίων Ποκαχόντας 1 μας δίνει την ευκαιρία για να μιλήσουμε για την εισβολή και την καταπάτηση των δικαιωμάτων των Ινδιάνων. 
Ενδιαφέρουσα είναι και η ταινία Σπίριτ, η οποία θίγει το θέμα της ελευθερίας και του σεβασμού στα ζώα.


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Χορεύοντας με ινδιάνικη μουσική επιλέγουν ποιες εικόνες έχουν σχέση με τους Ινδιάνους:


Κατασκευή αυλού τοποθετώντας στη σειρά τα καλαμάκια:



ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ:

Καπέλα με φτερά:



Τοτέμ με ρολά κουζίνας:

Ζωγραφική ομαδική:





Να διευκρινίσουμε όμως ότι πολλά έχουν αλλάξει τώρα. Οι σκηνές, οι ενδυμασίες κτλ αναφέρονται σε παλιότερες εποχές. Είναι σημαντικό να δείξουμε φωτογραφίες και του σήμερα.

Χρήσιμες ιστοσελίδες:
Slides: topiooraiosxoleioeinaitonipiagvgeio.blogspot.gr
Φωτογραφίες: www.pinterest.com



Κι ένα αγαπημένο τραγούδι:





Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014

ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΛΑΟΥΣ ΤΗΣ ΓΗΣ

Η μουσική μας αρπάζει και σαν φυλλαράκια μας ταξιδεύει. Φυσάει μια από εδώ και μια από εκεί... Δύσκολο ταξίδι... 

Αν κοιτάξουμε προσεκτικά βλέπουμε 3 διαφορετικά μέρη που τα έχει καλύψει χρωματιστή ομίχλη... 


Ας πάμε στο πρώτο. Η ομίχλη διαλύεται και αποκαλύπτει κάποια αντικείμενα.

Ποια είναι αυτά; Πατήστε την εικόνα για να το μάθετε:


Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014

Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

Επεξεργαστήκαμε το θέμα αυτό αρχίζοντας με το Αριθμητάρι της Τέχνης – Αριθμός 4, όπως δημοσιεύσαμε στην προηγούμενη ανάρτηση. Συνεχίσαμε το θέμα των χειμερινών πινάκων με τις εξής δραστηριότητες:


Για την πρώτη δραστηριότητα, πηγή έμπνευσης αποτέλεσε η ανάρτηση της συναδέλφου :  http://pythagoreionip.blogspot.gr/2012/10/blog-post_13.html

Έτσι κι εμείς κόψαμε τον πίνακα που βρήκαμε στο διαδίκτυο σε κομμάτια και τα παιδιά δημιούργησαν μια ιστορία ως εξής: 
Πήραν ένα κομμάτι και άρχισαν μια ιστορία. Τυχαία επέλεγαν ένα άλλο κομμάτι και συνέχιζαν την ιστορία κ.ο.κ. Στο τέλος δημιουργήθηκε ένα παραμύθι. 
Συνοπτικά: Στο Βόρειο Πόλο βρίσκεται το χωριό των ξωτικών. Τους άρεσε να παίζουν με τα ζωάκια τους και να φτιάχνουν χιονάνθρωπους. Μια γριούλα, που ζούσε ψηλά στο βουνό, τους έφερε δώρα. Ο Άι-Βασίλης βγήκε από το σπίτι του να τους πάει κι αυτός δώρα και να κάνει σκι. Μα μια γυναίκα ήθελε να πάρει αυτή όλα τα δώρα!!!  

Για να δείτε τη συνέχεια της ανάρτησης, 
πατήστε την εικόνα:
εικόνα:  www.wallpaperhere.com/





Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

ΑΡΙΘΜΗΤΑΡΙ ΤΕΧΝΗΣ : ΑΡΙΘΜΟΣ 4

Ο νέος μας χρόνος, το 2014, αποτέλεσε αφόρμηση για να μάθουμε τον αριθμό 4. 



Τι βλέπετε; Πού βρίσκονται; Τι υπάρχει γύρω τους;

Αποκαλύπτουμε τον πίνακα ώστε να δουν τι είδε με τη δική του φαντασία ο ζωγράφος:



Πρόκειται για τον πίνακα "Χειμωνιάτικο Τοπίο" του Van Gogh, τον οποίο δεν τον γνώριζα αν και δηλώνω λάτρης των έργων αυτού του ζωγράφου. 

Τον πίνακα μπορείτε να τον δείτε στην ιστοσελίδα  

blogs.sch.gr/5niptinou/

και κάποιες δραστηριότητες αναδύθηκαν από το βιβλίο 
ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ 4 ΕΠΟΧΕΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ, 
Κατερίνα Ανωγιαννάκη, εκδ. Μεταίχμιο. 


Για να δείτε το υπόλοιπο άρθρο πατήστε την εικόνα: