Τετάρτη, 29 Οκτωβρίου 2014

ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 40




Ένα μέρος του βιβλίου μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.


Για το βιβλίο αυτό υπάρχουν υπέροχες δραστηριότητες από συναδέλφους, όπως...

η αξιοποίηση του εφημεριδοπώλη στις χαρούμενες φατσούλες,
το κουτί της Πόπης 
και φυσικά ο τροχός της Κατερίνας.

Το μόνο που θα προσθέσω σ' αυτές, είναι λίγη... νοσταλγία:







Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014

Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΒΑΤΡΑΧΟΣ

Άλλο ένα βιβλίο που μπορεί να μας βοηθήσει στην επεξεργασία του θέματος "Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ" αποτελεί το

"Ο Βάτραχος είναι βάτραχος
του Μαξ Βέλθουις.





Πριν την ανάγνωση:
Πριν δουν το παραμύθι ακούν ήχους από ποτάμι και βατράχια και αυτοσχεδιάζουν με το σώμα τους.




Γλωσσικές Ασκήσεις:

Παιχνίδια με τον τίτλο
Λεκτικά παιχνίδια όπου η μια ομάδα λέει τον τίτλο καταφατικά, η άλλη ερωτηματικά (ο Βάτραχος είναι βάτραχος;) και η τρίτη αρνητικά (ο Βάτραχος δεν είναι βάτραχος).

Λίστα με ονόματα των ηρώων ή με τα αρχικά τους.

Σωστό άρθρο Τοποθετούν τις εικόνες των ηρώων κάτω από το σωστό άρθρο.


Μαθηματικά:

Οι ντεντέκτιβ χωρίζονται σε ομάδες και έχοντας μπροστά τους μια φωτοτυπία σελίδας του βιβλίου ψάχνουν πόσες φορές εμφανίζεται κάποιο ζώο ή αντικείμενο (πέτρες, πουλιά, τσαγιέρα, αυγά κτλ)


Κοινωνικοσυναισθηματικός Τομέας:

Είχε δίκιο ο βάτραχος που νόμιζε ότι ήταν άχρηστος;

Του άρεσε πραγματικά να μαγειρεύει, να διαβάζει κτλ.;
Αν ναι, τι θα μπορούσε να κάνει για να μάθει;
Χρησιμοποιώντας την ακόλουθη εικόνα, ο βάτραχος συμβουλεύεται το λαγό ώστε να επιτύχει το στόχο του:



π.χ. ο λαγός θα μπορούσε να τον συμβουλεύσει αν θέλει να μάθει να διαβάζει να πάει στο σχολείο, να μελετήσει κτλ
ανάλογα με τις προτάσεις των παιδιών.


ΔΕΝ ΤΑ ΠΑΡΑΤΑΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ!


Παρένθεση: για το πέταγμα μπορούμε να αναφέρουμε τον Δαίδαλο, το Λεονάρντο Ντα Βίντσι και τους αδελφούς Ράιτ.

Συναισθήματα: 
Τοποθετούμε μια φατσούλα emotion ανάλογα με το συναίσθημα που αναδύεται στην κάθε σελίδα.


Πολλές φορές προσπαθούμε να γίνουμε κάποιοι άλλοι, κάποιοι που οι άλλοι θα ήθελαν να ήμαστε, 
κι όχι αυτοί που πραγματικά θα μπορούσαμε να είμαστε. Κι όπως λέει ο Μπουκάι, αυτό είναι το πρώτο βήμα για την πτώση της αυτοεκτίμησής μας...

Αυτοεκτίμηση είναι να ξέρουμε την προσωπική μας αξία, να αποδεχτούμε τον εαυτό μας όπως είναι, χωρίς να θυμώνουμε και να τον τιμωρούμε επειδή δεν είναι κάποιος άλλος, και κάθε απόφαση βελτίωσης να στηρίζεται όχι στο ότι σήμερα είμαι άχρηστος και αύριο θα είμαι καλύτερος, αλλά στο ότι σήμερα είμαι καλά και αύριο ακόμη καλύτερος.
(Από την Αυτοεκτίμηση στον Εγωισμό).

Συνεχίζοντας τις δραστηριότητές μας, θα μπορούσαμε να φτιάξουμε την αλυσίδα της αυτοεκτίμησης της τάξης μας με κάθε κρίκο κι ένα "μπορώ να..."


Λίστα των χρήσιμων και ωφέλιμων γνώσεων:

Ποιες γνώσεις και ικανότητες πρέπει 
και ποιες θα θέλαμε να αποκτήσουμε;



-

Θεατρικό Παιχνίδι:

Δημιουργώντας ένα παραποτάμιο περιβάλλον αφήνουμε τα παιδιά να αυτοσχεδιάσουν και να μεταμορφωθούν σε ζώα που ζουν εκεί.

Ορχήστρα και ζώα:
Κάθε ζώο αντιστοιχεί σε ένα μουσικό όργανο (πχ οι βάτραχοι στην ξύστρα, οι ποντικοί στα ξυλάκια κτλ)

Όποτε η ορχήστρα παίζει το κάθε όργανο, εμφανίζονται τα αντίστοιχα ζώα και αυτοσχεδιάζουν...



Μουσική


Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ





ΤΑ ΓΕΛΙΑ ΤΩΝ ΒΑΘΡΑΚΩΝ





Παιχνίδια:


Μέσα - Έξω: Τα παιδιά καλούνται να πηδήσουν μέσα ή έξω από τις λιμνούλες - στεφάνια ανάλογα με την εντολή μας!

Πηδάμε στην απέναντι όχθη μόνο όταν ακούσουμε τη λέξη "βάτραχος". Απλώνουμε ένα μπλε ύφασμα και μπερδεύουμε την κατάσταση με τις λέξεις "βάρκα, βάρος, βάστα, βάζο, Βάσω, βράχος κτλ"





Γνωστικές Προεκάσεις:


Ο κύκλος ζωής του βατράχου




Χρήσιμο υλικό για τον κύκλο ζωής:
www.sparklebox.co.uk
www.sparklebox.co.uk/

taniamanesi-kourou.blogspot.gr
-----------------------------------------------------


Τα φύλλα εργασίας 
(Βρες το όνομά μου, Λίστα με τους ήρωες του παραμυθιού, Σε τι είναι πολύ καλός και Χρωμάτισε μόνο τα κομμάτια που περιέχουν το β)
τα οποία φτιάξαμε για το παραμύθι αυτό μπορείτε να τα βρείτε εδώ:




Επίσης χρήσιμο υλικό μπορείτε να βρείτε εδώ:

parami8oxora.blogspot.gr

mikapanteleon.blogspot.gr/   









Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου 2014

Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ - ΑΧ, ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΓΑΤΑ;

Αχ, γιατί να είμαι γάτα

Το παραμύθι αυτό μας δίνει την ευκαιρία να κατανοήσουμε ποιοι είμαστε, τις ικανότητες και τις προτιμήσεις μας. 

Το κείμενο μπορείτε να το διαβάσετε πατώντας την εικόνα:


Δραστηρίοτητες:

Πριν την ανάγνωση
Τι πρόβλημα πιστεύετε ότι αντιμετωπίζει η γάτα και γιατί;

Θεατρικό Παιχνίδι: 
Αυτοσχεδιάζουμε καθώς ένα παιδί γίνεται μάγος και μεταμορφώνει τους άλλους σε ό,τι θέλει.

Κοινωνικοσυναισθηματικός Τομέας
Καθόμαστε σε κύκλο και κάθε παιδί λέει :
"Αχ, γιατί να είμαι ... (πχ η Μαρία)"
Το παιδί που κάθεται δίπλα του, του απαντάει:
"Είναι υπέροχο που είσαι (η Μαρία) επειδή..."
Έτσι κάθε παιδί βρίσκει ένα θετικό στοιχείο στους άλλους και το εκφράζει,
κάτι που τονώνει την αυτοπεποίθηση της ομάδας και το δέσιμό της.


Αν ήμουν... (δέντρο, ζώο, πουλί, ουράνιο σώμα...) τι θα ήμουν; 
Κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι και απαντάει στην παραπάνω ερώτηση, με βάση την κατηγορία που θα του τύχει. 
Στη συνέχεια αποτυπώνουν τις απαντήσεις τους στο χαρτί:

IMG 3056


Δημιουργικός Λόγος: 
Σε τι άλλο μπορεί να μεταμόρφωσε τη Μαγδάλω ο μάγος;
Τι αντιρρήσεις του έφερε;
magos2
(Δείτε τις προτάσεις από το σχολείο της Αγγελικής  εδώ: kidsactivities.gr )

Παιχνίδι με τις εικόνες:
Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και σε κάθε ομάδα δίνουμε μια φωτοτυπία από τις εσωτερικές εικόνες του βιβλίου.
Διαβάζουμε ένα απόσπασμα του βιβλίου. Η ομάδα που κρατάει την αντίστοιχη εικόνα χτυπάει παλαμάκια για να μας δείξει ότι το απόσπασμα την αφοράει:
IMG 3054


Γλωσσικές ασκήσεις:
Μαθαίνουμε το γράμμα "Γ"
Ποιες άλλες λεξούλες αρχίζουν από αυτό το γράμμα;

Φύλλο Εργασίας: Η γάτα η Μαγδάλω μεταμορφώθηκε σε κάτι που αρχίζει από γ.

Ανασυνθέτουν την πρόταση: "Αχ, γιατί να είμαι γάτα;"



Μαθηματικά:
Οι μικροί ντεντέκτιβς ψάχνουν να βρουν πόσα ζητούμενα αντικείμενα βρίσκονται στη σελίδα που κρατούν (πχ πόσα φλιτζάνια; λουλούδια; καπέλα; καρέκλες; κτλ)


Μουσική: 

"Τι ουρά να μου ταιριάζει"




"Η γάτα κάνει μάγια"





 Αξιοποιώντας τον τελευταίο διάλογο του βιβλίου, όπου η γάτα λέει:

" Άσε με να είμαι ο εαυτός μου"

ξεκινάμε να μιλάμε για τον εαυτό μας και το πόσο σπουδαίος είναι.


------------------------------------------------------------------

Μπορείτε να κατεβάσετε 
το ζάρι
τη γάτα που μεταμορφώθηκε σε κάτι που αρχίζει από Γ
το μάγο

πατώντας την εικόνα: 



(οι εικόνες που χρησιμοποιήθηκαν στα φύλλα εργασίας είναι από το αγαπημένο μας http://www.mycutegraphics.com/
Ζάρια μπορείτε να βρείτε εδώ: fiche-maternelle.com/)