Το παραπάνω ερώτημα εξέφρασε ένα παιδί
και τα υπόλοιπα εκδήλωσαν το ενδιαφέρον
να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα.
Στην ερώτηση
"πώς μπορούμε να μάθουμε πώς φτιάχνεται το χαρτί;"
τα παιδιά απάντησαν:
- Να πάμε εκεί που φτιάχνεται το χαρτί
- Να ρωτήσουμε κάποιον που ξέρει
- Να ρωτήσουμε τους γονείς μας
- Να το βρούμε σε κάποιο βιβλίο
- Να το βρούμε στο ίντερνετ
και
- Να μας πει η κυρία.
- Πώς μπορεί να το ξέρει η κυρία;
- Από το σχολείο που πηγαίνει κάποιες μέρες!!!!
(τα παιδιά αναφέρονται στις επιμορφώσεις ή σεμινάρια που ξέρουν ότι έχω παρακολουθήσει!!!)
Τους υποσχέθηκα ότι θα τους δείξω ένα τρόπο να φτιάξουν χαρτί όμως πρώτα θα επεξεργαστούν τους τρόπους που πρότειναν.
Καθώς δεν στάθηκε δυνατό να επισκεφτούμε εργοστάσιο χαρτιού, ούτε να έρθει κάποιος ειδικός στο σχολείο μας, επικεντρωθήκαμε στους υπόλοιπους τρόπους.
Αποφάσισαν να διατυπώσουν την ερώτηση στους γονείς τους ως εξής:
ΞΕΡΕΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΠΩΣ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ΤΟ ΧΑΡΤΙ;
Μία ομάδα αποτέλεσαν τα παιδιά που έφεραν πληροφορίες από το σπίτι τους.
Δεύτερη ήταν η ομάδα του ίντερνετ.
Τρίτη η ομάδα του βιβλίου.
Στην τρίτη ομάδα δόθηκαν βιβλία σχετικά με το θέμα και αφού τα ξεφύλλισαν προσπάθησαν να βγάλουν τα συμπεράσματά τους από τις εικόνες.
Στο τέλος κάθε ομάδα παρουσίασε τι βρήκε για το θέμα αυτό.
Όπως τους υποσχέθηκα, τους έδειξα πώς να φτιάχνουμε χαρτί.
Ξεκινήσαμε από ένα θεατρικό παιχνίδι με εφημερίδες
( κατά το οποίο τα παιδιά έφτιαξαν την Ελένη: )
και προσπαθώντας να δημιουργήσουμε ήχους
οι εφημερίδες κόπηκαν αρχικά σε λωρίδες
(με τις οποίες φτιάξαμε γράμματα και αναπαραστήσαμε λέξεις που αρχίζουν από αυτά):
κι έπειτα σε μικροσκοπικά κομματάκια.
Τα βάλαμε σε νερό, τα μουλιάσαμε 2 ημέρες
τα μετατρέψαμε σε πολτό με το μίξερ
τα απλώσαμε σε απορροφητικό πανί
με τη βοήθεια ενός πλάστη
και τώρα περιμένουμε να στεγνώσει...
Αυτόν το καιρό μιλάμε για την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
οπότε το σχέδιο εργασίας αυτό ήρθε και έδεσε πάνω στην ώρα.
Έτσι μάθαμε πως αντί να :
μπορούμε να κάνουμε:
Υπάρχει ένα πολύ όμορφο παραμύθι
που το λένε:
"Ήταν ένα μικρό χαρτάκι"
Την ιστορία μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ:
digitalschool.minedu.gov.gr/
όπου θα βρείτε και ιδέες για να βάλετε ήχους στην ιστορία.
Προσωπικά με ενδιέφερε ως άσκηση αφής
έτσι έφτιαξα το παραμύθι χρησιμοποιώντας τους αντίστοιχους τύπους χαρτιού:
---------------------------
Μια και μιλάμε για εφημερίδες να προσθέσω και κάτι επίκαιρο.
Μιλώντας για την πρωταπριλιά και τα ψέματα,
τα παιδιά είπαν ότι ψέματα λένε στις ειδήσεις και στον καιρό.
Τότε τους έδειξα από εφημερίδες διάφορες διαφημίσεις και τους εξήγησα ότι
πολλές φορές κάποιες διαφημίσεις λένε ψέματα
ή δεν λένε όλη την αλήθεια.
Έψαξαν σε κάθε διαφήμιση να βρουν τι κρύβεται από πίσω...
Έτσι ανακάλυψαν ότι διαφημίσεις με αναψυκτικά
έκρυβαν ότι αυτά περιέχουν ζάχαρη που χαλάει τα δόντια μας,
τα ζαμπόν δεν είναι και τόσο υγιεινά όσο δείχνουν
οι σφουγγαρίστρες δεν είναι και τόσο ανθεκτικές όσο λένε κτλ.
Ρωτώντας γιατί λένε ψέματα, κάποιο παιδί απάντησε
"για να κερδίσουν λεφτά".
Στη συνέχεια, σε ομάδες, έφτιαξαν τις δικές τους διαφημίσεις
κόβοντας όποιο προϊόν ήθελαν από κάποια φυλλάδια
και τις παρουσίασαν.
Οι υπόλοιποι προσπάθησαν να εντοπίσουν τι κρύβεται πίσω από τις διαφημίσεις αυτές.
και τα υπόλοιπα εκδήλωσαν το ενδιαφέρον
να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα.
Στην ερώτηση
"πώς μπορούμε να μάθουμε πώς φτιάχνεται το χαρτί;"
τα παιδιά απάντησαν:
- Να πάμε εκεί που φτιάχνεται το χαρτί
- Να ρωτήσουμε κάποιον που ξέρει
- Να ρωτήσουμε τους γονείς μας
- Να το βρούμε σε κάποιο βιβλίο
- Να το βρούμε στο ίντερνετ
και
- Να μας πει η κυρία.
- Πώς μπορεί να το ξέρει η κυρία;
- Από το σχολείο που πηγαίνει κάποιες μέρες!!!!
(τα παιδιά αναφέρονται στις επιμορφώσεις ή σεμινάρια που ξέρουν ότι έχω παρακολουθήσει!!!)
Τους υποσχέθηκα ότι θα τους δείξω ένα τρόπο να φτιάξουν χαρτί όμως πρώτα θα επεξεργαστούν τους τρόπους που πρότειναν.
Καθώς δεν στάθηκε δυνατό να επισκεφτούμε εργοστάσιο χαρτιού, ούτε να έρθει κάποιος ειδικός στο σχολείο μας, επικεντρωθήκαμε στους υπόλοιπους τρόπους.
Αποφάσισαν να διατυπώσουν την ερώτηση στους γονείς τους ως εξής:
ΞΕΡΕΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΠΩΣ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ΤΟ ΧΑΡΤΙ;
Μία ομάδα αποτέλεσαν τα παιδιά που έφεραν πληροφορίες από το σπίτι τους.
Δεύτερη ήταν η ομάδα του ίντερνετ.
Τρίτη η ομάδα του βιβλίου.
Στην τρίτη ομάδα δόθηκαν βιβλία σχετικά με το θέμα και αφού τα ξεφύλλισαν προσπάθησαν να βγάλουν τα συμπεράσματά τους από τις εικόνες.
Στο τέλος κάθε ομάδα παρουσίασε τι βρήκε για το θέμα αυτό.
Όπως τους υποσχέθηκα, τους έδειξα πώς να φτιάχνουμε χαρτί.
Ξεκινήσαμε από ένα θεατρικό παιχνίδι με εφημερίδες
( κατά το οποίο τα παιδιά έφτιαξαν την Ελένη: )
και προσπαθώντας να δημιουργήσουμε ήχους
οι εφημερίδες κόπηκαν αρχικά σε λωρίδες
(με τις οποίες φτιάξαμε γράμματα και αναπαραστήσαμε λέξεις που αρχίζουν από αυτά):
κι έπειτα σε μικροσκοπικά κομματάκια.
Τα βάλαμε σε νερό, τα μουλιάσαμε 2 ημέρες
τα μετατρέψαμε σε πολτό με το μίξερ
τα απλώσαμε σε απορροφητικό πανί
με τη βοήθεια ενός πλάστη
και τώρα περιμένουμε να στεγνώσει...
----------------------------------
οπότε το σχέδιο εργασίας αυτό ήρθε και έδεσε πάνω στην ώρα.
Έτσι μάθαμε πως αντί να :
μπορούμε να κάνουμε:
Υπάρχει ένα πολύ όμορφο παραμύθι
που το λένε:
"Ήταν ένα μικρό χαρτάκι"
Την ιστορία μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ:
digitalschool.minedu.gov.gr/
όπου θα βρείτε και ιδέες για να βάλετε ήχους στην ιστορία.
Προσωπικά με ενδιέφερε ως άσκηση αφής
έτσι έφτιαξα το παραμύθι χρησιμοποιώντας τους αντίστοιχους τύπους χαρτιού:
κτλ
---------------------------
Μια και μιλάμε για εφημερίδες να προσθέσω και κάτι επίκαιρο.
Μιλώντας για την πρωταπριλιά και τα ψέματα,
τα παιδιά είπαν ότι ψέματα λένε στις ειδήσεις και στον καιρό.
Τότε τους έδειξα από εφημερίδες διάφορες διαφημίσεις και τους εξήγησα ότι
πολλές φορές κάποιες διαφημίσεις λένε ψέματα
ή δεν λένε όλη την αλήθεια.
Έψαξαν σε κάθε διαφήμιση να βρουν τι κρύβεται από πίσω...
Έτσι ανακάλυψαν ότι διαφημίσεις με αναψυκτικά
έκρυβαν ότι αυτά περιέχουν ζάχαρη που χαλάει τα δόντια μας,
τα ζαμπόν δεν είναι και τόσο υγιεινά όσο δείχνουν
οι σφουγγαρίστρες δεν είναι και τόσο ανθεκτικές όσο λένε κτλ.
Ρωτώντας γιατί λένε ψέματα, κάποιο παιδί απάντησε
"για να κερδίσουν λεφτά".
Στη συνέχεια, σε ομάδες, έφτιαξαν τις δικές τους διαφημίσεις
κόβοντας όποιο προϊόν ήθελαν από κάποια φυλλάδια
και τις παρουσίασαν.
Οι υπόλοιποι προσπάθησαν να εντοπίσουν τι κρύβεται πίσω από τις διαφημίσεις αυτές.
ΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΕΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ! ΩΡΑΙΑ ΙΔΕΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΑΦΕΣ ΤΟΥ ΧΑΡΤΙΟΥ! ΜΠΡΑΒΟ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΕ ΓΕΙΑ ΤΟ ΦΟΝΤΟ!
Καπέλο μαγικό συγχαρητήρια για τη θαυμάσια δουλειά σου , τα πολύ όμορφα πράγματα που ξεπηδούν απ'το καπέλο σου και τον έξυπνο τρόπο που τα χειρίζεσαι στην τάξη !!! Εξαιρετικές δουλειές όλες !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάρα πολύ ωραίο θέμα κάνετε και πολύ ωραία προσέγγιση όπως πάντα!!!!!Ανακυκλωμένο χαρτί έχω φτιάξει κι εγώ δύο φορές και η διαδικασία ξετρελαίνει τα παιδιά!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήαξιόλογες δραστηριότητες !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήτο παραμύθι με τύπους χαρτιού.......ευρηματικό και πρωτότυπο !!!
Σας ευχαριστώ πολύ κορίτσια!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ανακυκλωμένο χαρτί είναι πράγματι πολύ εύκολη διαδικασία.
Όταν τα βγάλαμε έξω να στεγνώσουν, ήρθαν τα παιδιά που πάνε τώρα σε μεγάλες τάξεις του Δημοτικού και έλεγαν
"θυμάστε που φτιάξαμε κι εμείς;"....
Μαγικό Καπέλο, ωραίο θέμα, εύστοχη προσέγγιση. Πολύ ωραία διασύνδεση με την πρωταπριλιά, τις διαφημίσεις και τα "αναληθή" μηνύματα. Μπράβο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ Τάνια μου!
Διαγραφή