Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014

Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ

Ξεκινήσαμε  με αφόρμηση μια ιδέα πολύ διαδεδομένη απ' ό,τι διαπιστώνω:
Κρατώντας ένα κουτί, το τοποθέτησα κάτω και τους είπα πως εδώ μέσα κρύβεται ένα πολύ σπουδαίο και πολύ αγαπημένο πρόσωπο. Κάθε παιδί με τη σειρά του μπορεί να ανοίξει το κουτί και να κοιτάξει αλλά χωρίς να αποκαλύψει στους υπόλοιπους τι είδε!

Μέσα στο κουτί υπήρχε ένας καθρέφτης και όλοι έμειναν μ' ένα τεράστιο χαμόγελο μόλις το διαπίστωναν αυτό!

- Τι χρώμα μαλλιά είχε αυτός που είδατε; Τι χρώμα μάτια; κτλ

   Μα ο καθένας σας μου λέει άλλα πράγματα! 
   Τελικά ποιος κρύβεται εκεί μέσα;



Συνεχίσαμε με κίνηση στο χώρο. Ο καθρέφτης τοποθετήθηκε σε κάποιο σημείο και όποιος περνούσε από μπροστά του, κοιταζόταν, έκανε γκριμάτσες ή ό,τι άλλο ήθελε.

Στο σταμάτημα της μουσικής τοποθετούσαμε παλάμη με παλάμη με όποιον ήταν μπροστά μας ή πατούσα με πατούσα ή ώμο με ώμο και κάναμε τις συγκρίσεις μας.


Ένα τουβλάκι τοποθετήθηκε στη μέση. Ένας ένας ανέβαινε πάνω του και έλεγε : μου αρέσει ....

Το τουβλάκι αντικαταστήθηκε με ένα ύφασμα. 
Ο καθένας το έβαζε όπως ήθελε και έλεγε : 
μπορώ να... 

Έκατσαν σ' ένα μαξιλάρι και είπαν: θέλω...  

Φόρεσαν το ... μαγικό καπέλο και είπαν : 
ο αγαπημένος μου ήρωας είναι...


Στη συνέχεια κινήθηκαν με συνοδεία μουσικής και όποτε αυτή σταματούσε, έβρισκαν κάποιον και του έλεγαν : το αγαπημένο μου ζώο είναι... Στη συνέχεια έβρισκαν κάποιον άλλο και του έλεγαν: το αγαπημένο μου ζώο είναι... αλλά το αγαπημένο ζώο του... (όνομα του παιδιού που συνάντησαν) είναι .... κ.ο.κ.

Φτιάξαμε ένα κύκλο και κάθε παιδί έμπαινε στη μέση και έλεγε το αγαπημένο του τραγούδι.

ΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ
Κάθε παιδί έμπαινε μέσα στον κύκλο και έλεγε : μακάρι να μπορούσα να... και αναπαριστούσε αυτό που έλεγε. Το ίδιο έκαναν και τα υπόλοιπα παιδιά, σαν να ήταν οι καθρέφτες του.

Τέλος έκατσαν σταυροπόδι όπως ήταν στον κύκλο, έκαναν ασκήσεις χαλάρωσης με τη σκέψη ενός χρώματος. Έπειτα ψιθύρισαν στο διπλανό τους το χρώμα που σκέφτηκαν. Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με το κάθε παιδί να λέει το χρώμα του διπλανού του.

Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με όσα συνέβηκαν. Ακούσαμε από τους άλλους πράγματα που αφορούν και μας; 





Διαβάσαμε το παραμύθι: 
ΑΧ, ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΓΑΤΑ;
και παίξαμε το λεκτικό παιχνίδι: 
Αν δεν ήσουν αυτός που είσαι, ποιος θα ήθελες να είσαι;  

Μιλήσαμε για τις ταυτότητες και αφού φωτογραφηθήκαμε φτιάξαμε τις δικές μας!





Κλείνουμε με 2 εικαστικές δραστηριότητες:

Το Λεύκωμά μου:
Δένουμε μερικά χαρτιά Α4 σε βιβλιαράκια και τα μοιράζουμε στα παιδιά. Σε κάθε σελίδα μπορούν να ζωγραφίσουν κάτι που αγαπάνε
(χρώμα, σχήμα, παιχνίδι, ζώο, φαγητό κ.ο.κ.)
Βέβαια δεν το συμπληρώνουν όλο αμέσως. Το ολοκληρώνουν σταδιακά με το πέρασμα του χρόνου.

Ζωγραφίζω τον εαυτό μου:
Δίπλα στο καβαλέτο κρεμάμε ένα καθρέφτη. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον εαυτό τους παρατηρώντας τα χαρακτηριστικά τους!













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου