Κλείνουμε το κεφάλαιο "μινωικός πολιτισμός" με την επίσκεψή μας στον Ιππικό Όμιλο στον Καρτερό όπου παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα: "Μινωική Αυλή"
Στο πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνεται παράσταση με μινωικά δρώμενα καθώς και σεμινάρια στα οποία τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το μινωικό πολιτισμό.
Δυστυχώς, λόγω ακύρωσης της επίσκεψης ενός άλλου σχολείου, δεν δέχτηκαν να μας παρουσιάσουν την παράσταση, κάτι που μας στενοχώρησε αφάνταστα.
Στα σεμινάρια είδαμε μινωικές φορεσιές
γράψαμε το όνομά μας στη γραμμική Β
και παίξαμε με τον πηλό!
Παρακολουθήσαμε πώς λειτουργεί ο τροχός
και φτιάχνοντας ένα μπαλάκι από πηλό,
βυθίσαμε το δάχτυλό μας ανοίγοντας τρύπα
κι έτσι φτιάξαμε όμορφα φλιτζανάκια
και ποτηράκια ενώνοντας φιδάκια!
Επίσης γυμναστήκαμε στο γρασίδι και μάθαμε πώς πάλευαν οι Μινωίτες.
Φυσικά πιάσαμε τον ταύρο από τα κέρατα!!!!
Όσον αφορά τα υπόλοιπα σεμινάρια (για τα μουσικά όργανα, μινωικά ευρήματα κτλ) αποτελούσαν απλά φωτογραφίες αναρτημένες στον τοίχο.
Βέβαια, μια και ήμασταν σε Ιππικό Όμιλο,
δεν παραλείψαμε να κάνουμε και μια βολτούλα
σε πόνυ:
-------------------------------
Εκείνο που έμαθα κατά την περιήγησή μας εκεί
είναι ότι έχουν βρεθεί σε ανασκαφές
κάποια αντικείμενα που με άφησαν άφωνη,
όπως αυτό:
και αυτό:
Το πρώτο αφορά ηλιακό ημερολόγιο
(περισσότερες πληροφορίες εδώ: www.ethnos.gr/)
και το δεύτερο βρέθηκε στο Παλαίκαστρο
και είναι ακόμα πιο εκπληκτικό
γιατί πρόκειται για τον πρώτο αναλογικό υπολογιστή, αρχαιότερο ακόμα και από το μηχανισμό των Κυθήρων!
Το χρησιμοποιούσαν για να υπολογίσουν
την ώρα (ηλιακό ρολόι),
το γεωγραφικό πλάτος
και τις εκλείψεις!!!!
(πληροφορίες εδώ: www.tmth.gr/)
-----------------------
Για τη γραμμική β μάθαμε ότι είναι συλλαβική γραφή
δηλαδή κάθε σημείο προφέρεται ως συλλαβή.
Αυτό σημαίνει όμως και ότι δεν μπορείς να γράψεις δύο σύμφωνα μαζί.
Έτσι η λέξη "Γιώργος" θα γραφεί ως "Γιο-ρο-γος".
Επίσης οι Μινωίτες είχαν τα εξής σημεία για την καταγραφή αριθμών:
(Τα σημεία τα βρήκαμε εδώ: users.sch.gr/astavrid/)
------------------------------------------------------
Με βάση τα παραπάνω
σας εύχομαι
Στο πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνεται παράσταση με μινωικά δρώμενα καθώς και σεμινάρια στα οποία τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το μινωικό πολιτισμό.
Δυστυχώς, λόγω ακύρωσης της επίσκεψης ενός άλλου σχολείου, δεν δέχτηκαν να μας παρουσιάσουν την παράσταση, κάτι που μας στενοχώρησε αφάνταστα.
Στα σεμινάρια είδαμε μινωικές φορεσιές
Παρακολουθήσαμε πώς λειτουργεί ο τροχός
βυθίσαμε το δάχτυλό μας ανοίγοντας τρύπα
κι έτσι φτιάξαμε όμορφα φλιτζανάκια
Επίσης γυμναστήκαμε στο γρασίδι και μάθαμε πώς πάλευαν οι Μινωίτες.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα σεμινάρια (για τα μουσικά όργανα, μινωικά ευρήματα κτλ) αποτελούσαν απλά φωτογραφίες αναρτημένες στον τοίχο.
Βέβαια, μια και ήμασταν σε Ιππικό Όμιλο,
δεν παραλείψαμε να κάνουμε και μια βολτούλα
σε πόνυ:
-------------------------------
Εκείνο που έμαθα κατά την περιήγησή μας εκεί
είναι ότι έχουν βρεθεί σε ανασκαφές
κάποια αντικείμενα που με άφησαν άφωνη,
όπως αυτό:
και αυτό:
Το πρώτο αφορά ηλιακό ημερολόγιο
(περισσότερες πληροφορίες εδώ: www.ethnos.gr/)
και το δεύτερο βρέθηκε στο Παλαίκαστρο
και είναι ακόμα πιο εκπληκτικό
γιατί πρόκειται για τον πρώτο αναλογικό υπολογιστή, αρχαιότερο ακόμα και από το μηχανισμό των Κυθήρων!
την ώρα (ηλιακό ρολόι),
το γεωγραφικό πλάτος
και τις εκλείψεις!!!!
(πληροφορίες εδώ: www.tmth.gr/)
-----------------------
Για τη γραμμική β μάθαμε ότι είναι συλλαβική γραφή
δηλαδή κάθε σημείο προφέρεται ως συλλαβή.
Αυτό σημαίνει όμως και ότι δεν μπορείς να γράψεις δύο σύμφωνα μαζί.
Έτσι η λέξη "Γιώργος" θα γραφεί ως "Γιο-ρο-γος".
(Τα σημεία τα βρήκαμε εδώ: users.sch.gr/astavrid/)
------------------------------------------------------
Με βάση τα παραπάνω
σήμερα 31/5/2014
σας εύχομαι
ΜΙ-ΠΙ-ΡΑ-ΒΟ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλόοοοοο!!!!!
Διαγραφήτέλεια δουλειά!!!Μπράβο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστώ για το υλικό!!!
ΤΕΛΕΙΑ!!! ΖΗΛΕΥΩ!!!! ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήόμορφες, δυνατές και μοναδικές εμπειρίες ζήσατε, μπράβο σας !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήτο θέμα σας ιδιαίτερα ενδιαφέρον !!!!
Σας ευχαριστούμε πολύ!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή