Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Φιλαναγνωσία

Ο άνεμος της αλλαγής παρέσυρε φέτος 
το μαγικό καπέλο σ' ένα άλλο σχολείο...
Η αλλαγή, η προσαρμογή και οι αυξημένες υποχρεώσεις με κράτησαν μακριά σας, 
αλλά ευελπιστώ ότι θα καταφέρω να μείνω στο μπλογκοπαρεάκι μας!!!

Φέτος θα ασχοληθούμε μ' ένα πολύ αγαπημένο θέμα:
Φιλαναγνωσία!

Οι ακόλουθοι σύνδεσμοι θα σας μεταφέρουν σε ιστοσελίδες που έχουν υπέροχες ιδέες και δραστηριότητες φιλαναγνωσίας:




Πολύτιμη στο σχεδιασμό του προγράμματος  ήταν η βοήθεια από το βιβλίο: 

"1001 δράσεις για να αγαπήσω το βιβλίο"
του ΦΙΛΙΠ ΜΠΡΑΣΕΡ (Εκδ. Μεταίχμιο)

το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ:



Ένα μεγάλο ευχαριστώ και σε όλους τους συναδέλφους, που έχετε αναρτήσει καταπληκτικές δραστηριότητες και υλικό φιλαναγνωσίας!!!


Υπέροχες καρτέλες που θα μας βοηθήσουν στην επεξεργασία του κειμένου 
βρήκαμε εδώ:



Για περισσότερες ιδέες 
ακολουθείστε μας στο printerest





Οι δραστηριότητες που αναδύονται από ένα βιβλίο είναι πάρα πολλές και προτείνουμε την ακόλουθη ταξινόμησή τους:

Δραστηριότητες πριν την ανάγνωση:
Δραστηρίοτητες που κεντρίζουν το ενδιαφέρον του παιδιού πριν διαβάσουμε το βιβλίο, όπως το παιχνίδι του χαμένου θησαυρού, παιχνίδια με τον τίτλο του βιβλίου, ασκήσεις φαντασίας κτλ.

Δραστηριότητες Προφορικής Έκφρασης:
Δραστηριότητες που προωθούν τον προφορικό λόγο και την επιχειρηματολογία όπως: ανοιχτές ερωτήσεις (τι σου άρεσε; τι θα έκανες στη θέση του... ; Ποιοι είναι οι ήρωες; Πού εξελίσσεται η ιστορία; Τι πρόβλημα αντιμετωπίζει; Πώς το έλυσε; κτλ)

Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής:
Αφού διαβάσουμε το βιβλίο μπορούμε να αφήσουμε ελεύθερη την φαντασία μας και να σκεφτούμε τη συνέχεια της ιστορίας που διαβάσαμε, να της δώσουμε ένα διαφορετικό ρόλο, να αντιστρέψουμε τους χαρακτήρες, να τους τοποθετήσουμε σε μια άλλη εποχή ή σ' ένα διαφορετικό περιβάλλον κτλ.

Δραστηριότητες ανάπτυξης της Κοινωνικοσυναισθηματικής Ανάπτυξης:
Διατυπώνουμε τα συναισθήματα που νιώθουν οι ήρωες αλλά και τα παιδιά, τα αναπαριστάνουμε, κατανοούμε τη σύνδεσή τους με τις πράξεις των ηρώων, μπαίνουμε στη θέση του άλλου και τον κατανοούμε καλύτερα... Διαπιστώνουμε σε τι μοιάζουμε και σε τι διαφέρουμε από τους άλλους. Αντιλαμβανόμαστε ότι κάθε πλάσμα είναι μοναδικό και ξεχωριστό.



Θεατρικό Παιχνίδι / Δραματοποίηση:
Αναπαράσταση των ηρώων, δημιουργία παγωμένης εικόνας, παιχνίδια με μάσκα και κούκλες, αυτοσχεδιασμοί κτλ.

Δημιουργία παιχνιδιών:
Κουίζ, Μπίνγκο, Κάρτες Μνήμης, Παζλ, Επιδαπέδια παιχνίδια κτλ.

Γλωσσικές Δραστηριότητες:
Μπορούμε να παίξουμε με τις λέξεις του τίτλου, με το όνομα και το αρχίγραμμα του ήρωα, να φτιάξουμε λίστα με τους ήρωες κτλ.


Μαθηματικά:
Μετρούμε ήρωες και αντικείμενα, ταξινομούμε, σειροθετούμε κτλ.

Τέχνες:
Σύνδεση της ιστορίας με πίνακες ζωγραφικής, εικονογράφηση της ιστορίας, δημιουργία γλυπτού, μάσκας, κούκλας κτλ.
Ανακάλυψη ποιήματος ή τραγουδιού που σχετίζεται με την ιστορία, ρυθμικά παιχνίδια, "ντύσιμο" της ιστορίας με μουσική κτλ.

Χρήση του Η/Υ:
Εκπαιδευτικά παιχνίδια που υπάρχουν στον υπολογιστή μας ή στο διαδίκτυο, ανακάλυψη σχετικών ντοκυμαντέρ, προγράμματα ζωγραφικής κτλ

Γνωστικές Προεκτάσεις:
Αναζήτηση περισσότερων πληροφοριών σχετικά με το περιβάλλον που διαδραματίζεται η ιστορία (πχ δάσος, θάλασσα κτλ), τα ζώα ή φυτά που εμφανίζονται στο βιβλίο, τα στοιχεία της φύσης (βροχή, αέρας, ουράνιο τόξο κτλ)


Σας ευχόμαστε
ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ
ΣΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ !



εικόνα: www.clipartpanda.com