Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2014

ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ - ΓΕΥΣΗ & ΟΣΦΡΗΣΗ

ΓΕΥΣΗ 


Έχουμε επισκέψεις σήμερα!
Μόνο που η επισκέπτριά μας είναι λιγάκη ντροπαλή...
Φοβάται μήπως την κοροϊδέψουμε, 
κάτι που της συμβαίνει αρκετά συχνά.
Με τα πολλά παρακάλια όμως...

Σας παρουσιάζω τη μάγισσα Σκουποξυλάνθη αυτοπροσώπως:


Τη φιλοξενώ στο σπίτι μου
και είναι μια μάγισσα που μόνο καλά μαγικά κάνει.

Κάποτε, όταν ήταν νέα, κάποιος που την είχε ερωτευτεί 
της έγραψε τραγούδι:





Κάποια στιγμή της συνέβηκε ένα τρομερό ατύχημα:
Πιτσίλισε η χύτρα την ώρα που έφτιαχνε ένα βοτάνι
και μια πιτσιλιά της δημιούργησε μια τεράστια ελιά στη μύτη...

Κι από τότε... κάποιοι την κοροϊδεύουν 
και της μιλάνε άσχημα
ή τη διώχνουν μακριά τους...
κι αυτό την κάνει να στενοχωριέται πολύ...

Με μια αγκαλιά όμως κι ένα γλυκό λογάκι
όλα μπορούν ν' αλλάξουν...

Η Σκουποξυλάνθη ξέρει να φτιάχνει καταπληκτικά φαγητά και γλυκά!
Απίστευτα νόστιμα.
Μέσα σ' αυτά τα κουτιά κρύβονται τα μυστικά της επιτυχίας της:




1. Αλάτι
2. Μέλι και ζάχαρη
3. Ρίγανη και κακάο
4. Λεμόνι και ξύδι.

Ας μυηθούμε στον κόσμο των γεύσεων...


-------------------------------------------------------------------

ΟΣΦΡΗΣΗ


Εκτός από τις καταπληκτικές γευστικές ικανότητες, η Σκουποξυλάνθη διαθέτει και άλλη μια θαυμαστή ικανότητα:  
Έχει μεγάλη και σπουδαία μύτη!!!
Μυρίζει τις μυρωδιές από χιλιόμετρα!!!




Να σας γνωρίσω τώρα και ένα φιλαράκι της:



Τον λένε "Κυκλαδίτη"
Ο Κυκλαδίτης επικοινωνεί με τον κόσμο με ρουθουνίσματα.

Φυσικά, όπως και η Σκουποξυλάνθη, μπορεί να καταλάβει οποιαδήποτε μυρωδιά από μακριά.


Μεταμορφωνόμαστε σε "Κυκλαδίτες" με μια λευκή μάσκα και προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε τις μυρωδιές 


(Η ιδέα με το κυκλαδικό ειδώλιο προέρχεται από το βιβλίο : 

Γνωρίζω το σώμα μου μέσα από την Τέχνη

Μπορείτε να βρείτε κι άλλες δραστηριότητες πατώντας στην ιστοσελίδα http://www.metaixmio.gr/products/2022--.aspx 

το σύνδεσμο "διαβάστε περισσότερα").




Τέλος, παίξαμε το αγαπημένο μας παιχνίδι:


(Σημείωση: Στην αρχή τα περισσότερα παιδιά ήταν πολύ διστακτικά με τη Σκουποξυλάνθη. Καθώς περνούσε η ώρα, με τις δραστηριότητες και με τη δική μου διαβεβαίωση ότι πρόκειται για εξαιρετικό άνθρωπο με σπουδαίες ικανότητες, την πλησίασαν και τελικά έχει γίνει η μασκότ της τάξης! Θέλουν να κάθεται μαζί μας στην παρεούλα και δεν βγαίνουν έξω διάλειμμα αν δεν την πάρουν μαζί! Έτσι έσπασε ο μύθος του: διαφορετικός = φόβος)





Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2014

ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΜΑΣ (ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ. Ε, ΚΑΙ;)

Μετά τον Έλμερ και το βίντεο "Ειρήνη", 
το βιβλίο που επεξεργαστήκαμε εκτενέστερα και καταπιάνεται με το θέμα της διαφορετικότητας είναι : 


"Η Χώρα με τους Παράξενους Ανθρώπους"

του Νικόλαου Ανδρικόπουλου.

Μιλάμε για το ανθρώπινο σώμα και φτάνουμε στο δέρμα.

Είναι η κατάλληλη ώρα για να επεξεργαστούμε το βιβλίο αυτό.

Πριν το διαβάσουμε, παίξαμε λιγάκι:

Σε κάθε παιδί ψιθύρισα ένα χρώμα. 

Σηκώθηκαν και περπατούσαν στο χώρο φωνάζοντας δυνατά το χρώμα τους. Όσοι είχαν το ίδιο χρώμα πιάνονταν χέρι χέρι κι έφτιαχναν μια ομάδα.

Η ζαβολιά όμως ήταν ότι 
σ' όλα τα παιδιά είχα πει το ίδιο χρώμα 
εκτός από ένα.

Έτσι, δημιουργήθηκε μία μεγάλη ομάδα 
και ένα άτομο μοναχό.

- Τι νιώθετε που είστε με παρέα;
- Υπέροχα!
- Τι νιώθεις που είσαι μόνος σου; 
Σου αρέσει που δεν βρίσκεσαι με την υπόλοιπη παρέα; 
- Όχι...

Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία ώστε όλα τα παιδιά να μείνουν εκτός.

(Τη δεύτερη φορά, όταν ρώτησα τα παιδιά αν τους άρεσε που ήταν σε μεγάλη παρέα, μου απάντησαν όχι. Γιατί; Επειδή ο φίλος τους βρίσκεται μόνος του!) 


Ένα άλλο σχετικό παιχνίδι 
(δεν προλάβαμε να το παίξουμε) 
είναι το εξής:
Όλοι φτιάχνουν ένα κύκλο αγκαζέ, ώστε ο τοίχος να είναι σφιχτός και γερός. Ένα παιδί μένει απ' έξω. Προσπαθεί να μπει μέσα αλλά οι άλλοι τον εμποδίζουν.

- Πώς σου φάνηκε που δεν σε άφηναν οι άλλοι να μπεις μέσα;
- Πώς σας φάνηκε που κάποιος ήθελε να σπάσει τον τοίχο σας;




Διαβάζουμε το παραμύθι.

(Εκεί που συλλαμβάνουν τον Πορφύριο, τα παιδιά άρχισαν να δείχνουν έντονα τη δυσφορία τους: Μα γιατί τον έπιασαν; Αφού δεν έκανε κανένα κακό. Ούτε έκλεψε, ούτε χτύπησε κανένα...)

Όταν φτάνουμε στο σημείο που ο Πορφύριος πήγε να κρυφτεί στο δρομάκι, σταματάμε την αφήγηση και αφήνουμε τα παιδιά να φανταστούν τι συνέβηκε.

(Όλα τα παιδιά θεώρησαν ότι του συνέβηκε κάποιο δυστύχημα).

Ολοκληρώνουμε την αφήγηση και αρχίζει η συζήτηση.

Ας παίξουμε τώρα:

Κάθε παιδί επιλέγει μεταξύ 4 εικόνων.
Γίνεται ο Πορφύριος και μερικά παιδιά γίνονται οι υπόλοιποι της εικόνας. 
Δημιουργούν μια "παγωμένη εικόνα" φροντίζοντας ν' αναπαραστήσουν, όσο καλύτερα μπορούν, τα συναισθήματα με το σώμα τους.




Κλείνουμε τη μέρα με μια δραστηριότητα 
που με κατα-ενθουσίασε 
και τη βρήκα στην ιστοσελίδα της συναδέλφου:
www.popi-it.gr/

Τοποθετούμε κι εμείς δύο κουτιά 



και ... όλα τα παιδιά επέλεξαν το κουτί με το όμορφο περιτύλιγμα!

... και φυσικά: άνθρακας ο θησαυρός.

Όπως κι αν είναι εξωτερικά κάποιος, 
αν δεν τον γνωρίσουμε, 
δεν μπορούμε να ξέρουμε 
τι κρύβει μέσα του...

2ο μέρος:
Προετοιμασία (προηγούμενη μέρα):
     Ομάδες (ανάλογα με το χρώμα που τους αρέσει).
Φτιάχνουν τις φιγούρες  τους σε χαρτί του μέτρου και τις χρωματίζουν.
(Αν έχουμε πολλά παιδιά και λίγο διαθέσιμο χώρο στον τοίχο, τότε κάθε φιγούρα μπορεί να φτιαχτεί από τα μέλη διαφορετικών παιδιών)


Παρατηρώντας τον πίνακα του Λεζέρ:


Προτιμώ τα ανθρωπάκια του Keith Haring γιατί έχουν έντονη κίνηση, αλλά μια και ασχοληθήκαμε πέρυσι μ' αυτά 
φέτος ακολουθήσαμε τη "μόδα" και παρουσιάσαμε τον πίνακα του Λεζέρ:
"Les grands ploguers noirs"

Αφού δουλέψουμε τις 3 στάσεις του σώματος
(όρθια, καθιστή, ξαπλωμένη)
φτιάχνουμε ένα ανθρώπινο παζλ με τα σώματά μας
και τέλος με τις φιγούρες μας...






(Πριν καταλήξουν στον τοίχο, χρησιμοποιήσαμε τις φιγούρες αυτές και σε άλλες δραστηριότητες για το σώμα, όπως:






Κυριακή, 26 Ιανουαρίου 2014

ΑΡΙΘΜΗΤΑΡΙ : ΑΡΙΘΜΟΣ 5 / ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ

Τι βλέπετε;

Τίνος είναι και τι κάνει ακριβώς;


Άνθρωποι από το παρελθόν μας στέλνουν μήνυμα:
Δέστε μας! Είμαστε κι εμείς εδώ.



Τους απαντάμε μ' ένα χαιρετισμό:

(Ζευγάρια: ο ένας φτιάχνει το χέρι του άλλου)


Τα χέρια μας πολύτιμα εργαλεία:
Τι μπορούμε να κάνουμε μ' αυτά;


(ανάμεσα στις απαντήσεις των παιδιών κι αυτή: 
"πιανόμαστε από κάποιον για να μην πέσουμε")


Κι εδώ θυμηθήκαμε το τραγούδι των Lοcomondo





Μπορείτε να βρείτε τους στίχους 
(κι άλλες ωραίες δραστηριότητες) εδώ:
funtastic14.blogspot.gr/


Ας παίξουμε με τα χέρια μας

Τα χέρια μας μεταμορφώνονται
ψηλαφίζουν

χαϊδεύουν
παίζουν





...

Κλείνουμε μ' έναν κύκλο δεμένο γερά,
όπου ένα μήνυμα γραμμένο με το δάχτυλο
μεταδίδεται από παλάμη σε παλάμη
ώσπου να επιστρέψει πάλι σε μας!







Σάββατο, 25 Ιανουαρίου 2014

Η ΚΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΡΙ

Τι ξέρετε για το σώμα σας;
Τι μπορείτε να κάνετε με το σώμα σας;


Σίγουρα μπορούμε να παίξουμε με το σώμα μας
να το μεταμορφώσουμε
να χορέψουμε 
ή να παγώσουμε.

Το σώμα μας μάς φέρνει σε επαφή με τους άλλους ανθρώπους.

Το σώμα μας έχει δικαιώματα
και η Κίκο το ξέρει καλά:









Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2014

Ο Πικάσο στο νηπιαγωγείο μας

Γνωρίζουμε το σώμα μας.
Τις δυνατότητές του 
και τις αδυναμίες του.


Ας γνωρίσουμε ένα ζωγράφο που ασχολήθηκε πάρα πολύ με το ανθρώπινο σώμα και τις προσωπογραφίες. 
Έναν πραγματικά παιχνιδιάρη ζωγράφο:


Τον ΠΙΚΑΣΟ.

Α' Μέρος:

Ο Πικάσο ζωγράφισε αυτό το κορίτσι:
εικόνα: www.wikipaintings.org

Πού  κοιτάζει; Τι κάνει; Ποια χρώματα υπάρχουν; Πού είναι το φως;

Όταν κοιτάζουμε στο πλάι, πόσα μάτια βλέπουμε; Πόσα αυτιά; Πόσα μάγουλα;...
Πού είναι η μύτη; Πού είναι το στόμα;

Για να δούμε και τα παρακάτω σχέδια:




Ποιο μάτι κοιτάζει μπροστά και ποιο πλάι; Προς τα πού κοιτάζουν τα χείλη και η μύτη;
Όταν κοιτάζουμε πλάι, φαίνονται και τα 2 ρουθούνια;

Ωραία, τώρα που τα καταλάβαμε όλα αυτά, ας δούμε την παρακάτω εικόνα:



και ας συμπληρώσουμε τα χαρακτηριστικά που λείπουν.

(Συγχώρεσέ με κύριε Πικάσο που εξαφάνισα τα χαρακτηριστικά της όμορφης κοπέλας σου. 
Θα τα επιστρέψω πολύ σύντομα!)

Πού πιστεύετε ότι κοιτάζει αυτή η κοπέλα; Πόσα μάτια θα φαίνονταν; κτλ.

Κολλήστε και ζωγραφίστε λοιπόν στο πρόσωπο αυτό τα χαρακτηριστικά που λείπουν...

Για να δείτε τη συνέχεια, πατήστε την εικόνα:


Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2014

Δικαιώματα στο Νηπιαγωγείο μας

Μήπως μπορείτε να θυμηθείτε κάποια φορά που χάσατε κάποιο δικαίωμά σας εδώ στο σχολείο μας;

Και ... ναι! Τα παιδιά έχουν να πουν πολλά στο θέμα αυτό:

-  Μου πήρε το παιχνίδι μέσα από τα χέρια!

-  Μου πήρε τη σειρά!

     ...

Ας τα παίξουμε λοιπόν όλα αυτά 
για να δούμε αν θα βρούμε λύση!!!

Χωριζόμαστε σε ζευγάρια και κάθε ζευγάρι αναλαμβάνει ένα πρόβλημα.

Συζητάμε με κάθε ομάδα και ρωτάμε τα παιδιά :
- Τι νιώθεις; Τι θες να κάνεις τώρα που ... 
(π.χ. σου πήρε το παιχνίδι;) 
Τα παιδιά συνήθως σκέφτονται μια βίαιη ή παθητική αντίδραση
(να του το πάρω πίσω, να τον χτυπήσω, να παίξω κάτι άλλο κτλ)

εικόνα: wondersofdisney.webs.com

Κάθε ζευγάρι παίζει το πρόβλημα και τη λύση που σκέφτηκε.
Ανταλλάζουν ρόλους (ο θύτης γίνεται θύμα).

Ρωτάμε τα παιδιά που παρακολουθούν:
-  Ποιο ήταν το πρόβλημα;
-  Ήταν καλή η λύση που έδωσε ο... ;
-   Μήπως μπορείτε να σκεφτείτε μια άλλη λύση;
-   Ποια είναι η καλύτερη; 

εικόνα: www.disneypictures.net


Ξαναπαίζουν το πρόβλημα δίνοντας αυτή τη φορά μια καλή λύση.
Ανταλλάζουν ρόλους.

Χρησιμοποιούμε αυτόν τον τρόπο διαχείρισης συγκρούσεων πολλά χρόνια 
και έχω διαπιστώσει μεγάλη αλλαγή στη συμπεριφορά των παιδιών. 



εικόνα: www.disneypictures.net

Πολλές φορές καταγράφω τα προβλήματα που δημιουργούνται στην τάξη 
και αφιερώνω μία μέρα σ' αυτά. 
Χωρίζω τα παιδιά σε ζευγάρια και τους δίνω ένα πρόβλημα. 

Προσέχω ώστε ο δημιουργός ενός προβλήματος να βρίσκεται στην ομάδα που παρακολουθεί κι όχι σε εκείνη που παίζει το δρώμενο. Έτσι μπορεί να δει αποστασιοποιημένος το πρόβλημα και να δώσει μια καλύτερη λύση.

Μ' αυτόν τον τρόπο έχουμε βρει καλές λύσεις για όταν:
-  μας παίρνουν το παιχνίδι
-  θέλουμε να κάτσουμε στην ίδια καρέκλα
-  κάποιος θέλει να κάνει τον αρχηγό
-  τα "βγάζουμε" αλλά κάποιος δεν δέχεται το αποτέλεσμα
-  κάποιος άλλος επιμένει να αποφασίζει για το ρόλο που θα έχουμε στα παιχνίδια ρόλων 
   ή δεν μας αφήνουν να παίξουμε το ρόλο που θέλουμε
- κάποιος παίζει συνέχεια μ' ένα παιχνίδι και δεν μπορούμε να το παίξουμε εμείς...


Για να μεταφέρουμε τη γνώση μας στο χαρτί:





Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου 2014

ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Υπάρχουν περιπτώσεις όπου χάνονται τα δικαιώματα των ανθρώπων;

Στην επέτειο του Πολυτεχνείου χρησιμοποιήσαμε πίνακες του Γαΐτη για να διηγηθούμε την ιστορία. 

Νομίζω ότι οι εικόνες μιλάνε από μόνες τους:



Ένα τεράστιο ευχαριστώ στη Μαρία : http://pythagoreionip.blogspot.gr/2012/11/blog-post_4986.html 
που από την ανάρτησή της ανακάλυψα αυτόν τον σπουδαίο ζωγράφο...

Τους πίνακες μπορείτε να βρείτε εδώ: 

Ένα άρθρο, που αξίζει να το διαβάσετε, εδώ:

Τα ανθωπάκια του Γαΐτη με το άκαμπτο σώμα,
την έλλειψη έκφρασης,
την έλλειψη κίνησης,
εντελώς όμοια μέσα σε διαφορετικά σακάκια…

Μα εμείς τα ελευθερώσαμε:



Να υπενθυμίσουμε ότι στο Αριθμητήριο χρησιμοποιήσαμε άλλον έναν πίνακα του Γαΐτη: 







Σάββατο, 18 Ιανουαρίου 2014

Βραβειάκια!!!!

Είμαι πολύ χαρούμενη γιατί έλαβα βραβειάκι από τις αγαπημένες μου συναδέλφους :


και 
και 




Ευχαριστώ πάαααααρα πολύ για τα βραβειάκια και για την εμψύχωση που μου δίνετε!!!


Ήρθε η δύσκολη ώρα να επιλέξω κι εγώ ποιες ιστοσελίδες θα βραβεύσω... Πραγματικά δεν ξέρω πού να δώσω και πού όχι, αφού όλες είναι πολύτιμες!

Θα ήθελα λοιπόν να αφιερώσω ένα μεγάλο βραβείο
σε όλους και όλες τις συναδέλφους 
που αφιερώνουν τόσο χρόνο 
για να μοιραστούν ιδέες και υλικό.

Φέτος, μέχρι στιγμής, έχω χρησιμοποιήσει ιδέες ή υλικό από τις παρακάτω ιστοσελίδες, 
γι' αυτό τους δίνω το βραβειάκι ως ένα τεράστιο 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ :

-  στη Μαρία από  http://pythagoreionip.blogspot.gr/ : Μαρία μου, μ' έχεις βοηθήσει άπειρες φορές.

-  στην Τάνια από  http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/ : Το υλικό που δεν σταματάς να μας εφοδιάζεις είναι απίστευτο!!!

- στη Μαρία από http://marigiani.blogspot.gr/

(Δεν ξέρω αν στους κανόνες επιτρέπεται η ανταπόδωση του βραβείου, αλλά τους το χρωστάω για τη βοήθεια και την εμψύχωση!!!)

Επίσης:

-  στην Πόπη από http://www.popi-it.gr/

-  στη Μυρτώ από  http://pro-sxolika.blogspot.gr/

-  στις Ελένη και Ηρώ από   http://www.meleniro.gr/

-  στο http://10onipiagogioher.blogspot.gr/ 

-  στην Ανθή από  http://dreamkindergarten.blogspot.gr/

-  στο http://31nipiagogeio.blogspot.gr/


και 

- στο http://www.elniplex.com/




Εύχομαι σε όλους
ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ και ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!




Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2014

Ανθρώπινα Δικαιώματα

Για την οργάνωση των δραστηριοτήτων αντλήσαμε υλικό από:

1) Εγχειρίδιο Για Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα

το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε εδώdocs.google.com/ 

2) οι εικόνες που έχει αναρτήσει η συνάδελφος dreamskindergarten.blogspot.gr 

και 

3) φωτογραφίες που βρήκαμε στο διαδίκτυο 

οι οποίες αφορούν ανθρώπους που στερούνται κάποια δικαιώματα 
(άστεγος, άνθρωπος που ψάχνει σε σκουπιδοτενεκέ, παιδί που εργάζεται, καταστροφές πολέμου κτλ).


Αρχικά σκαρώσαμε μια σκανδαλιά (1): 


Κρύψαμε πολλές κόκκινες κι άσπρες λωρίδες γκοφρέ στην τάξη και χωρίσαμε τα παιδιά σε 2 ομάδες εξερεύνησης. 

Λόγω του έντονου χρώματος, η ομάδα που έψαχνε τις κόκκινες κατάφερε να εντοπίσει τις περισσότερες μέσα στο λιγοστό χρονικό περιθώριο που τους δώσαμε. 

Ρωτάμε την κάθε ομάδα:


- Πώς νιώθετε που έχετε τις περισσότερες (ή λιγότερες) λωρίδες;


- Πιστεύετε ότι είναι δίκαιο αυτό;


 - Πιστεύετε ότι είναι δίκαιο κάποιοι να έχουν περισσότερα πράγματα και κάποιοι λιγότερα;


 - Πιστεύετε ότι είναι δίκαιο κάποιοι να έχουν δικαιώματα και κάποιοι όχι;



Έτσι αρχίζουμε να μιλάμε για τα δικαιώματα των ανθρώπων. Ποια είναι αυτά; 


Παίζουμε ξανά το Κυνήγι Θησαυρού, αλλά αυτή τη φορά κρύβουμε εικόνες που απεικονίζουν κάποιο δικαίωμα (2). Αφού τις ανακαλύψουν, προσπαθούν να καταλάβουν ποιο δικαίωμα απεικονίζει κάθε μία απ΄ αυτές. 

Τοποθετούμε τις εικόνες κυκλικά και κάθε παιδί επιλέγει μία και την αναπαριστά.

Τους δείχνω μια καρτέλα και όλοι μαζί αναπαριστούν το δικαίωμα.

Βλέπουμε σχετικά βίντεο: http://www.unicef.org/videoaudio/video_top_cartoons.html.

Παρατηρούν τις φωτογραφίες απ΄ το διαδίκτυο (3) και συζητάμε για τα δικαιώματα που στερούνται και γιατί συμβαίνει αυτό.
Ζωγραφίζουμε τα δικαιώματά μας. 
(Αντιστοιχίζουν το κάθε δικαίωμα  με τη λέξη που του ταιριάζει).


Με τις ζωγραφιές αυτές φτιάχνουμε το Βιβλίο των Δικαιωμάτων μας.
Χρήσιμες ιστοσελίδες:

http://www.0-18.gr/downloads/entipo_simbasi_ex.pdf : Η διεθνής σύμβαση με απλά λόγια (Συνήγορος του Παιδιού)

http://www.nchr.gr  (Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου) 

http://www.unicef.org.au/downloads/Education/Photo-stories/What-are-rights.aspx Τα δικαιώματα με όμορφες εικόνες.

http://ec.europa.eu/0-18/wrc_index_el.jsp?main=true&initLang=EL παιχνίδι στο διαδίκτυο





Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου 2014

Τελικά είμαστε εντελώς διαφορετικοί;

Παγκόσμια σύσκεψη στο νηπιαγωγείο μας.




Κάθε λαός μίλησε για τις διατροφικές του συνήθειες, τα πιστεύω του, τις ενδυματολογικές προτιμήσεις, τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες... 
Κάθε λαός έχει τη δική του γραφή, μιλάει τη δική του γλώσσα, φτιάχνει τις δικές του ιστορίες.   
Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά. 

Για να δούμε τώρα τι ανάγκες έχουν. 
Τι πιστεύετε ότι χρειάζονται όλοι οι άνθρωποι για να ζήσουν;

(Ειδικά όταν είπαν "ελπίδα" και "ειρήνη" έμεινα άφωνη!)

εικόνα: webclipart.about.com

Ζωγραφίζουμε τις ανθρώπινες ανάγκες προσπαθώντας να τις διαχωρίσουμε από τις επιθυμίες.




Οι άνθρωποι όλης της γης έχουν τις ίδιες ανάγκες. 

Τελικά δεν είμαστε και τόοοοσο διαφορετικοί όπως αρχικά πιστεύαμε. 


Για όσους επιμένουν ότι είμαστε τόοοοοσο διαφορετικοί, προτείνουμε ένα ταξιδάκι στη χώρα των χρωμάτων:



Μήπως μπορείτε να βρείτε τη χώρα αυτού του παιδιού;

εικόνα: blogs.sacbee.com/

ή αυτών των παιδιών;




(india color festival)



Εντάξει τώρα. Όλοι έχουμε τις ίδιες ανάγκες. 
Έχουμε όμως όλοι δικαίωμα να ικανοποιούμε τις ανάγκες μας αυτές;


(έπεται συνέχεια)