Δευτέρα, 27 Μαΐου 2013

Η ΚΑΦΕ ΑΡΚΟΥΔΑ και άλλα ΖΩΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

Πολλά ζώα κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. 

Ένα από αυτά είναι η ΚΑΦΕ ΑΡΚΟΥΔΑ.


Υπάρχουν καφέ αρκούδες και στην Ελλάδα.



Πληροφορίες για την καφέ αρκούδα μπορούμε να πάρουμε από τις εξής ιστοσελίδες:

http://www.arcturos.gr/el/index.php?option=ozo_content&perform=view&id=5&Itemid=0

http://kpe-kastor.kas.sch.gr/biod_net/schools3/dim-vrontou-pieria-programme.htm

http://www.callisto.gr/arkouda.php



Στην ιστοσελίδα http://www.arkive.org/brown-bear/ursus-arctos/videos.html μπορούμε να βρούμε ενδιαφέροντα βίντεο και στην ιστοσελίδα http://www.arkive.org/brown-bear/ursus-arctos/photos.html μπορούμε να δούμε άφθονες φωτογραφίες.




Αφού μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά της, τη διατροφή της,
 τη χειμερία νάρκη, 
προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τους κινδύνους που απειλούν τη ζωή της:



Οι κυνηγοί, που θέλουν τη γούνα της.
Οι πυρκαγιές στα δάση.
Η καταστροφή του σπιτιού της, του δάσους, από την παράνομη κοπή των δέντρων και τους παράνομους δρόμους.
Τροχαία ατυχήματα.
Ενόχλησή της κατά τη χειμερία νάρκη.


Παλιότερα αντιμετώπιζε κι έναν άλλο εχθρό: Τους αρκουδιάρηδες.


Ευτυχώς τώρα έχει απαγορευτεί η χρησιμοποίησή της για θεάματα.

Στη χώρα μας επίσης έχει απαγορευτεί ο φόνος, η αιχμαλωσία και η κατοχή αρκούδας.






ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ


Ζωγραφίζουμε την αρκούδα:




Χωριζόμαστε σε ζευγάρια και προσπαθούμε να ανασυνθέσουμε τα ονόματα ζώων του δάσους:




Ζωγραφίζουμε ζώα του δάσους και γράφουμε το όνομά τους ή το αρχικό τους, ανάλογα τις δυνατότητές μας:





Παίζουμε θεατρικό παιχνίδι με θέμα το δάσος:


Ζωγραφίζουμε με τέμπερες το δάσος:



Φτιάχνουμε μάσκες:


Χρησιμοποιούμε το πρόγραμμα Tux Paint κι ένα ζάρι για να δημιουργήσουμε ένα δάσος στον υπολογιστή.
Κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι και τοποθετεί στην εικόνα τόσα λουλούδια ή δέντρα ή έντομα ή ζώα κτλ ανάλογα με τη ριξιά του.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ:

Σχηματίζουμε ζευγάρια. Κάθε ζευγάρι είναι μία αρκούδα που προσπαθεί να περάσει εμπόδια:



Καθόμαστε κυκλικά κάτω. Μοιράζουμε στα παιδιά ρόλους (αρκούδες, λύκοι, αλεπούδες κτλ)
Όποτε λέμε τη λέξη "αρκούδα" σηκώνονται και τρέχουν μόνο οι αρκούδες προσπαθώντας να φτάσουν όσο πιο γρήγορα στη θέση τους, κτλ.

Παίζουμε το "Αρκουδάκια ακίνητα, αμίλητα, αγέλαστα"!

Κρύβουμε ένα αρκουδάκι κι ένα παιδί ψάχνει να το βρει. Τα υπόλοιπα το καθοδηγούν λέγοντας "κρύο" ή "ζέστη" ανάλογα με το αν ψάχνει μακριά ή αν πλησιάζει.


ΠΟΙΟ ΖΩΟ ΕΙΜΑΙ;
Παιχνίδι με καρτέλες. 
Τοποθετούμε στο κεφάλι ενός παιδιού ένα ζώο του δάσους, χωρίς να το βλέπει. 
Ρωτάει τα άλλα παιδιά διάφορες ερωτήσεις και προσπαθεί να καταλάβει ποιο ζώο είναι. Ρωτάει:
Είμαι μεγάλο ή μικρό;
Πού είναι το σπίτι μου;
Έχω φτερά;
Τι τρώω;
Πόσα πόδια έχω;
Γεννάω αυγά ή μωρά;
κτλ



Στην ιστοσελίδα http://effiekyr.wordpress.com/2011/01/23/gameboards-forest-animals/ βρήκαμε δύο πολύ ωραία επιτραπέζια με το δάσος.


Παίζουμε παζλ στις ιστοσελίδες:
http://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=10f4e4c09ed4
www.xn--mxaaakmoabvn4ah9f.com 


Διαβάζουμε το παραμύθι που βρήκαμε στην ιστοσελίδα: http://nipiablog.blogspot.gr/2011/01/blog-post_813.html


Παρουσίαση2 by alkionis79




Επίσκεψη στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας Ηρακλείου:


______________________________________________

Τέλος, κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα μπορείτε να παίξετε ή να κατεβάσετε στον υπολογιστή σας το παρακάτω παιχνίδι:





Τετάρτη, 22 Μαΐου 2013

ΒΟΤΑΝΑ

Μμμμμ !!! Μοσχομύρισε η τάξη μας αυτή τη μέρα!!!




Καθώς επεξεργαζόμαστε το θέμα "ΦΥΤΑ",
κάποια παιδιά έφεραν βιβλία με "ΒΟΤΑΝΑ".



Έτσι ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρουν ένα βότανο από το σπίτι τους, χωρίς να τους εξηγήσουμε ποια είναι τα βότανα.
Προβληματίστηκαν: "Δεν ξέρω αν έχουμε βότανο στο σπίτι μας".

Την επόμενη μέρα όμως η τάξη μας ευωδίασε!
Τα παιδιά έφεραν πάρα πολλά βότανα και μάλιστα φρέσκα!!!
εικόνα: www.perierga.gr

Έφτασε η ώρα να τα γνωρίσουμε.
Τα μυρίσαμε, υποθέσαμε τι μπορεί να είναι, μάθαμε το όνομά τους.
Συμβουλευτήκαμε τα βιβλία μας και μάθαμε ότι τα αρχαία χρόνια, τότε που δεν υπήρχαν φαρμακεία με φάρμακα, οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν τα βότανα για να θεραπεύσουν τις διάφορες ασθένειές τους.
Επίσης τα χρησιμοποιούσαν για να διώχνουν δυσάρεστους επισκέπτες (κουνούπια, σκορπιούς κτλ)
και φυσικά για να αρωματίσουν το φαγητό τους.

Φτιάξαμε ένα πίνακα όπου κολλήσαμε τα βότανα και σχεδιάσαμε σε τι χρησιμεύουν.

Παίξαμε το γιατρό Ιπποκράτη:
Κάθε παιδί πηγαίνει στο γιατρό και του παραπονιέται ότι έχει κάποιο πρόβλημα (π.χ. πονοκέφαλο, στομαχόπονο, λαιμόπονο, πληγές κτλ ή θέλει να διώξει τα κουνούπια, το σκόρο, τα φίδια κτλ).
Ο γιατρός Ιπποκράτης του συστήνει το κατάλληλο βότανο.


Διαβάσαμε το μύθο για το σιδερόχορτο.
Σύμφωνα μ' αυτόν, όποιος βρει το σιδερόχορτο μπορεί να ρίξει όποιο τοίχο βρει μπροστά του και να ξεκλειδώσει κάθε κλειδωμένη πόρτα. 
Δεν είναι όμως καθόλου εύκολα να βρει αυτό το φυτό. Αντιθέτως ο σκαντζόχοιρος ξέρει πού κρύβεται.
εικόνα: www.picgifs.com/

Αν θέλουμε λοιπόν να αποκτήσουμε σιδερόχορτο, πρέπει να χτίσουμε ένα τοίχο γύρω από τη φωλιά ενός σκαντζόχοιρου, την ώρα που λείπει. Όταν επιστρέψει και βρει μπροστά του τοίχο, για να τον ρίξει και να μπει στη φωλιά του θα πάει να φέρει σιδερόχορτο. Προσοχή! Πρέπει να του το πάρουμε ακριβώς μόλις ρίξει τον τοίχο κάτω. Διαφορετικά θα το φάει...

Αναρωτιόμαστε: Αν είχαμε σιδερόχορτο, τι τοίχο θα θέλαμε να ρίξουμε;

Φτιάχνουμε τοίχους και κάθε παιδί τους ρίχνει με το σιδερόχορτο. Έπειτα λέει τι φαντάζεται ότι υπάρχει πίσω από τον τοίχο.



Στο περιοδικό "Παράθυρο" , τεύχος 63, υπάρχει ένα πολύ όμορφο τραγούδι με τίτλο "Μυρίστε" και είναι σχετικό με τα βότανα.


εικόνα: dasarxeio.com

Τα βότανα τα χρησιμοποιούμε επίσης για να αρωματίσουμε το λάδι μας και τις ελιές μας,

για να αρωματίσουμε τα σαπούνια μας,
εικόνα: cityfarmer.gr

για να φτιάξουμε κεραλοιφές.


Και βέβαια κάποια βότανα φτιάχνουν υπέροχα ροφήματα:

Στην υγειά μας!!!






Βότανα στο νηπιαγωγείο






Δευτέρα, 20 Μαΐου 2013

ΤΑ ΦΥΤΑ


Απάντηση

Ο σπόρος



Την προηγούμενη βδομάδα μιλήσαμε στο νηπιαγωγείο μας για τα φυτά.

Οι γνώσεις των παιδιών για το θέμα αυτό ήταν πλούσιες καθώς τα περισσότερα δήλωσαν ότι έχουν κήπο.

Εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας με υλικό που βρήκαμε σε εγκυκλοπαίδειες και στο διαδίκτυο.





Φυτέψαμε σπόρους φασολιάς και αναμένουμε τα αποτελέσματα.







 Υποθέτουμε ότι η χρονολογική σειρά εξέλιξης ενός φυτού είναι η εξής:




ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:
Μάθαμε τον αριθμό 10 ζωγραφίζοντας 10 λουλούδια:



ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΚΑΠΑΚΙΑ:
Ρίχνουμε το ζάρι και ανάλογα με το τι θα φέρουμε, παίρνουμε καπάκια.
Προσπαθούμε να φτιάξουμε λουλούδια:





ΕΚΦΡΑΣΗ:

Παίζουμε θεατρικό παιχνίδι:
Μεταμορφωνόμαστε από σποράκια σε μεγάλα φυτά, 
χορεύουμε με όποιο λουλούδι μας αρέσει,
τα ανταλλάσσουμε με τους φίλους μας,
ακούμε το μυστικό τους...
Γινόμαστε κηπουροί και φροντίζουμε τα φυτά μας.
Γινόμαστε ζωγράφοι και ζωγραφίζουμε τους πίνακές μας:



Ακούμε το καταπληκτικό τραγούδι
"Το δέντρο" 
από το cd "Η επιστροφή του Τεμπέλη Δράκου"




που μιλάει για δέντρα, που πάνω τους φωλιάζουν λουλούδια, θαλασσινά, θεριά και πουλιά!!!

και φανταζόμαστε το δικό μας κήπο με τα περίεργα δέντρα του:






Διαβάσαμε το συγκινητικό παραμύθι: 
"Το δέντρο που έδινε"
Στα παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε 2 εκδοχές του παραμυθιού αυτού:










Στην ιστοσελίδα http://www.procreo.jp/labo/flower_garden.swf κάθε φορά που κάνετε κλικ με το ποντίκι, δημιουργείται ένα λουλούδι!
Μ' αυτό τον τρόπο μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας παρτέρι!



Ενδιαφέροντα βίντεο:



Στην ιστοσελίδα http://www.arkive.org/ μπορείτε να βρείτε άφθονα βίντεο και φωτογραφίες φυτών, όπως το παρακάτω:
ARKive video - Daisy - overview


Επίσης βρήκαμε και τα ακόλουθα παραμύθια, που όμως είναι στα αγγλικά:








Τετάρτη, 15 Μαΐου 2013

ΓΙΟΡΤΗ ΜΗΤΕΡΑΣ

Το σχολείο μας γέμισε ξανά με τα γέλια των παιδιών μετά τις διακοπές του Πάσχα!
Την προηγούμενη μέρα ήταν η γιορτή της μητέρας.
Έστω και καθυστερημένα, της αφιερώνουμε την καρτούλα μας με όλη την αγάπη μας:




Την ιδέα της παλάμης με τα λουλούδια τη βρήκαμε στο διαδίκτυο : http://buggyandbuddy.com/crafts-for-kids-handprint-art-on-cork-board/


Παίξαμε το λεκτικό παιχνίδι:
Αν η μαμά μου ήταν... χρώμα, τι χρώμα θα ήταν;
Αν η μαμά μου ήταν... λουλούδι, τι λουλούδι θα ήταν;
Αν η μαμά μου ήταν... πουλί, τι πουλί θα ήταν;
Αν η μαμά μου ήταν... ζουζούνι, τι ζουζούνι θα ήταν;
Αν η μαμά μου ήταν... ουράνιο σώμα, τι θα ήταν;
Αν η μαμά μου ήταν... φαγητό, τι φαγητό θα ήταν;

Κάθε φορά ζωγραφίζαμε την απάντηση που ταιριάζει στη μανούλα μας:









εικόνα: www.mycutegraphics.com

ΓΙΟΡΤΗ ΜΗΤΕΡΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ