Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

Ο ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΜΑΣ

Γεια σας !


Είμαι ο Σκελετούλης !

εικόνα: printables.kaboose.com


Στηρίζω το σώμα και προστατεύω τα όργανα που βρίσκονται μέσα του.

Είμαι φτιαγμένος από κόκαλα. Πολλά κόκαλα.
Έτσι το σώμα μπορεί να κινείται καλύτερα.
Το χέρι σας για παράδειγμα δέστε πόσα πολλά κόκαλα έχει. 





 εικόνα: www.drawsh.com



Τι θα γινόταν αν είχε μόνο ένα;
Τι θα γινόταν αν το πόδι σας είχε μόνο ένα κόκαλο;


Το ΚΡΑΝΙΟ προστατεύει τον εγκέφαλο και τα μάτια.
Προστατεύει βέβαια
αλλά πρέπει κι εμείς να προσέχουμε τα χτυπήματα στο κεφάλι...



εικόνα: commons.wikimedia.org



Ο ΘΩΡΑΚΑΣ είναι επίσης πολύτιμος γιατί προστατεύει τους πνεύμονες και την καρδιά.





Πίσω στην πλάτη μας μπορούμε να διακρίνουμε τη ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ, που καταλήγει στη ΛΕΚΑΝΗ.





Ο σκελετός είναι πολύτιμος γι' αυτό πρέπει να τον προστατεύουμε. 








 εικόνα: 3.bp.blogspot.com





Ένα άσχημο πέσιμο μπορεί να προκαλέσει σπάσιμο σε κάποιο κόκαλο. Τότε ο γιατρός μας βάζει γύψο.


εικόνα: g.elobot.co.uk


Για να δούμε πώς είναι τα κόκαλά μας πρέπει να βγάλουμε μια ακτινογραφία.




Τα κόκαλα είναι φτιαγμένα από ΑΣΒΕΣΤΙΟ.

Για να έχουμε γερά κόκαλα ακόμα κι όταν γεράσουμε, πρέπει να τρώμε τροφές με ασβέστιο
όπως γάλα, τυριά, αυγά, πουλερικά, ψάρια,
ξηροί καρποί, όσπρια, ψωμί ολικής
(δηλαδή τροφές που έχουν λευκό χρώμα)
αλλά και το μαρούλι, σπανάκι, μπρόκολο κι άλλα λαχανικά.












Σκελετό με κόκαλα δεν έχουν μόνο οι άνθρωποι αλλά και πολλά ζώα.



εικόνα: www.oum.ox.ac.uk





------------------------------------------------------------------------------
Ώρα για παιχνίδι

Συναρμολογούμε ένα σκελετό




Φτιάχνουμε τους σκελετούληδές μας

Το κρανίο είναι από τη σελίδα: http://spoonful.com 





ΛΙΣΤΑ ΚΑΙ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Τα νήπια γράφουν και τα προνήπια κολλούν τις λέξεις 
δίπλα στο σωστό σημείο του ανθρώπινου σκελετού.














εικόνα: www.picgifs.com

Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

ΤΟ ΑΙΜΑ ΚΑΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ

Μιλώντας για την ελιά τις προηγούμενες μέρες
επισημάναμε το ρόλο του ελαιόλαδου στην καρδιά μας.

Ας δούμε όμως τι είναι η ΚΑΡΔΙΑ .






Η καρδιά μας είναι μια μηχανή.
Βρίσκεται μέσα στο θώρακά μας και χτυπάει ακούραστα.

Προσπαθούμε να την ακούσουμε...
Αρχικά δεν είναι τόσο εύκολο.
Ας γυμναστούμε λίγο να δούμε τι θα συμβεί.





Πράγματι, τώρα η καρδούλα μας χτυπάει πολύ δυνατά...

Ο ρόλος της καρδιάς είναι να στέλνει το αίμα σ' όλο μας το σώμα.


Στη συνέχεια μιλήσαμε για το ΑΙΜΑ.
Όλα τους είχαν κάποια εμπειρία με πληγές και αίμα.

Το αίμα προχωράει μέσα σε σωληνάκια σ' όλο μας το σώμα. Σκοπός του είναι να μεταφέρει το οξυγόνο και τις θρεπτικές ουσίες του φαγητού σ' όλα μας τα όργανα:
στο μυαλό, στα μάτια μας, στα χέρια μας κτλ




εικόνα: carolguze.com


Το οξυγόνο το παίρνουν από τους πνεύμονες.




 




Ο δεύτερος ρόλος του αίματος είναι να καταπολεμά τα μικρόβια. Μόλις κάποιο μικρόβιο μπει στο σώμα μας, οι φρουροί του αίματος τρέχουν να το εμποδίσουν να μας αρρωστήσει.

Μερικές φορές αυτοί οι φρουροί μπερδεύονται. Πράγματα που δεν είναι βλαβερά, νομίζουν ότι είναι μικρόβια και τρέχουν να τα πολεμήσουν. Τότε λέμε ότι έχουμε ΑΛΛΕΡΓΙΑ.
Γι' αυτό κάποιοι δεν μπορούμε να φάμε κάποια φαγητά.

Τέλος το αίμα έχει και τους νοσοκόμους του. Μόλις χτυπήσουμε και ανοίξει μια πληγή, αυτοί τρέχουν να την κλείσουν ώστε να σταματήσει να τρέχει το αίμα. Έτσι σχηματίζεται το γνωστό κάκαδο.








Για να τα κατανοήσουμε καλύτερα όλα αυτά ας παίξουμε.

Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες:
Η μία ομάδα είναι όργανα του σώματος: πνεύμονες, εγκέφαλος, στομάχι κτλ και στέκονται ακίνητα μέσα στο στεφάνι τους.
Η δεύτερη ομάδα είναι το αίμα.
Φτιάχνουν τρενάκι και μεταφέρουν το οξυγόνο στα όργανα.



Αν κάποιο όργανο δεχθεί επίθεση από μικρόβια , οι φρουροί του αίματος τρέχουν να τα αντιμετωπίσουν.




Ξαπλώνουμε στο πάτωμα, ακούμε χαλαρή μουσική και με μια κόκκινη λωρίδα γκοφρέ δείχνουμε το ταξίδι του αίματος στο σώμα μας...



Τι κάνει καλό στην καρδιά και στο αίμα μας;

Το καλό φαγητό 
εικόνα: www.stursulas.com



και η γυμναστική



εικόνα: www.french-georgia.com




Τι κάνει κακό στην καρδιά και στο αίμα μας;

τα τρόφιμα με πολύ λίπος






εικόνα: vectorgraphicsblog.com


και το κάπνισμα.





Ζωγραφίζουμε καρδούλες


























Τρίτη, 29 Ιανουαρίου 2013

ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΚΙΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ


Στο νηπιαγωγείο μας λάβαμε ένα πακέτο από ένα σύλλογο υποστήριξης ατόμων με κινητικά προβλήματα.

Πολλά ερωτήματα μας δημιουργήθηκαν κι έτσι ασχοληθήκαμε με το θέμα αυτό.

Κατ' αρχήν είδαμε στη σφραγίδα του πακέτου το παρακάτω σήμα:








Τι σημαίνει; Το 'χουμε ξαναδεί κάπου;

Μιλήσαμε για τους ανθρώπους που δεν μπορούν να περπατήσουν και χρησιμοποιούν αναπηρικό καροτσάκι.

Προσπαθήσαμε να φανταστούμε τις δυσκολίες τους




Μιλήσαμε για τις αναπηρικές θέσεις παρκαρίσματος και για το πόσο σημαντικό είναι να μην παρκάρουμε στα πεζοδρόμια.

Παρ΄ όλες τις δυσκολίες , οι άνθρωποι αυτοί μπορούν να κάνουν καταπληκτικά πράγματα.










Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στους ανθρώπους που δεν έχουν χέρια και προσπαθήσαμε ξανά να φανταστούμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.

Ένα παιδί είπε ότι δεν μπορούν να ζωγραφίσουν.

Κι όμως... μπορούν: 




 
εικόνα:  psifides.pblogs.gr/
  

Προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε κι εμείς με το στόμα:
πολύ δύσκολο... 



 
Ταινία μικρού μήκους:


 

Η ΕΛΙΑ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Κλείνουμε το θέμα της ελιάς με μια  ... αναπόληση:

Προσπαθούμε να θυμηθούμε τι κάναμε τις προηγούμενες μέρες, 
τι μας άρεσε περισσότερο ή λιγότερο,
τι παίξαμε,
τι μάθαμε.

Αν φτιάχναμε ένα βιβλίο για την ελιά και το λάδι 
τι θα θέλατε να λέει;

Οι ελιές είναι πράσινες και μαύρες



Ραβδίζουμε τις ελιές



Στο ράβδισμα χρειαζόμαστε γεννήτρια και κοντάρια



Ρίχνουμε τις ελιές στις ανάπλες και μετά στα σακιά.



Κοσκινίζουμε τις ελιές.



Πάμε τις ελιές στο εργοστάσιο.



Από τις ελιές βγαίνει το λάδι



Στο φαγητό βάζουμε λάδι



Με το λάδι φτιάχνουμε σαπούνι





Το λάδι πάει πάνω πάνω


Ο ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΚΑΙ Η ΑΘΗΝΑ

Περίληψη του μύθου:

Σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες, 
ο Ποσειδώνας , ο αδελφός του Δία, ήταν ο θεός της θάλασσας.




Κρατούσε την τρίαινα και όταν θύμωνε, την κουνούσε πάνω από τη θάλασσα και τότε σηκώνονταν τεράστια κύματα.



εικόνα:  www.art-book.gr



Μια μέρα, ο Ποσειδώνας βρήκε ένα όμορφο μέρος στη στεριά και αποφάσισε να το κάνει δικό του και να του δώσει το όνομά του: Ποσειδωνία.
Όμως το ίδιο μέρος είχε ανακαλύψει και η θεά Αθηνά,
η κόρη του Δία.


εικόνα: www.art-book.gr


Άγριος καυγάς ξέσπασε μεταξύ των δύο θεών για το ποιος θα πάρει αυτό το μέρος.

Μαζεύτηκαν όλοι οι θεοί του Ολύμπου για να τους χωρίσουν.
Ο Δίας είπε ότι θα έπαιρνε το μέρος όποιος έκανε το καλύτερο δώρο στους ανθρώπους που έμεναν σ' αυτό το μέρος.

εικόνα: www.art-book.gr

Συμφώνησαν οι δύο θεοί. 
Πρώτος έδωσε το δώρο του ο Ποσειδώνας. 
Χτύπησε ένα βράχο με την τρίαινά του κι αμέσως ο βράχος άνοιξε κι άρχισε να τρέχει νερό.

Οι άνθρωποι ενθουσιάστηκαν μ' αυτό το δώρο.
Νερό! Πηγή ζωής!


Μα μόλις δοκίμασαν να πιουν, ανακάλυψαν ότι το νερό ήταν αλμυρό! Δεν χρησίμευε σε τίποτα!

Ήρθε η σειρά της Αθηνάς να προσφέρει το δώρο της.
Πήρε ένα κουκούτσι, το φύτεψε στο χώμα κι αμέσως πετάχτηκε ένα υπέροχο δέντρο : 

μια ελιά

εικόνα: www.etsy.com


Οι άνθρωποι είπαν:
Αυτό το δέντρο μας δίνει τους καρπούς του για να τους φάμε, 
και από τους καρπούς του βγάζουμε λάδι.
Το λάδι το βάζουμε στο φαγητό μας,
το χρησιμοποιούμε για να ανάψουμε το λυχναράκι μας,
και για να φτιάξουμε σαπούνι.

Η ελιά είναι πολύτιμο δώρο.

Έτσι αποφάσισαν ότι το δώρο της Αθηνάς ήταν το καλύτερο
κι έδωσαν στο μέρος το όνομά της:

Αθήνα

Σ' ένα λόφο έφτιαξαν ένα ναό για να την τιμούν
κι αργότερα της έφτιαξαν κι ένα υπέροχο άγαλμα.


εικόνα: www.art-book.gr



Τα παιδιά εικονογραφούν το μύθο:

ο Ποσειδώνας





η Αθηνά






η Αθηνά και ο Ποσειδώνας










η Αθηνά , ο Ποσειδώνας και οι θεοί του Ολύμπου




η Αθηνά και η Αθήνα